min vens kæreste fik afslag på visum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
PeterL

min vens kæreste fik afslag på visum

Indlæg af PeterL » 15.04.2014 16:34:41

Hej igen, jeg håber i kan hjælpe med denne her, selvom det nok drejer sig mest om spansk lovgivning:
Min ven er norsk statsborger, bor og arbejder i Spanien.
Han inviterede hans kæreste fra Filippinerne gennem den spanske ambassade i Filippinerne.
De indsendte de dokumenter der var i ambassadens vejledning.
Det skal siges at de aldrig har mødt hinanden, men kun snakket over skype.
Her er de punkter der blev afvist på baggrund af, har i nogle gode ideer til hvad man kan gøre anderledes i en evt. ny ansøgning, eller måske anke sagen hvis den mulighed findes?
afslag:
1) justification for the purpose & conditions of stay was not provided
2) haven't provided enough proof of sufficient means of subsistence for the duration of the intended stay or for the return to the country of origin
3) the info submitted re the justification for the purpose & cond was not reliable
4) your intention to leave the territory before the expiry of the visa could not be ascertained
---
mht de forskellige punkter:
1) de har meldt klart ud at de er kærester, men aldrig har mødtes.
2) han har en fin løn her i spanien, og lønsedler var vedhæftet ansøgning, samt han skrev under på at han ville forsørge hende i besøgsperioden.
3) ved ikke hvad der kan siges til dette punkt
4)hun havde naturligvis returbillet, samt underskrevet dokumentation fra arbejdsgiver om at hun vil vende tilbage til arbejde, i hjemlandet efter endt ferie i Europa.

skaanebo

Re: min vens kæreste fik afslag på visum

Indlæg af skaanebo » 15.04.2014 19:16:30

Din ven må besøge sin kæreste i Filippinerne, førend hun kan rejse til Spanien. Personer, som aldrig har mødt hinanden i virkeligheden, anses ikke for kærester.

PeterL

Indlæg af PeterL » 16.04.2014 13:37:56

Hej, tak for svar.
Jeg er klar over at denne regel gælder, hvis man ansøger på den danske ambassade.
Men er det osse gældene på den spanske?

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 16.04.2014 13:50:30

Jeg tror, det er fælles schengenkodeks.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 19.04.2014 07:45:58

1) Som skaanebo skriver, så er man ikke "kærester", hvis man kun kender hinanden fra internettet. Og man skal ALDRIG invitere nogen på visumbesøg, man ikke har mødt i virkeligheden. Din ven aner jo ikke, hvem hun er. Hun kan i princippet være en eller anden internetsvindler, der bare er ude efter hans penge. I så fald hører han aldrig fra hende igen, når han først har sendt penge til flybilletten. Og tro mig, dem er der RIGTIG mange af i fattige lande som Filippinerne, Thailand mm. Ja "hun" kan for den sags skyld være en mand (ladyboy). De sidder ofte på internetcafeer og chatter med deres forskellige "kærester" fra vestlige lande.

2) Men det er jo heller ikke HAM, der skal have et visum. Det er HENDE. Så det er HENDE, de spanske myndigheder - med fuldstændig rette - er bekymret for vil stikke af fra ham efter sin ankomst til Spanien for i stedet at rejse til én eller anden person, hun kender i Schengen, og slå sig ned der som illegal indvandrer. Eller din ven kan selv være en svindler, der har ladet sig betale for at udstede en visuminvitation for at hjælpe en illegal indvandrer ind i Schengen.

Som skaanebo allerede har skrevet, hvis din ven ønsker at dyrke dette bekendtskab, så er det HAM, der skal lette r..... fra sædet og bevæge sig til Filippinerne. Det er ikke så svært og kan egentlig koges ned til denne hovedregel for international online dating:

"Den, der betaler for den første rejse, rejser selv"

Forhåbentlig får han en god ferie på Filippinerne med sin udkårne. Andre lever således lykkeligt i dag efter at have mødt deres ægtefælle på den måde. Og hvis det viser sig, at hun er en "nitte" af den ene eller anden årsag, så får han forhåbentlig en god ferie på Filippinerne alligevel. Og møder måske endda en anden sød pige, hvem ved?

At din ven overhovedet kan finde på at invitere nogen, han har mødt på en datingside på internettet, viser for mig at se, at han er mere end almindeligt naiv. Så derfor har jeg her skåret tingene lidt ud i pap, så forhåbentlig selv den mest tykhovede person kan forstå det :wink:

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 19.04.2014 14:14:09

Jeg kan ikke huske, hvad bogen hed, men jeg læste én der bygger på virkeligheden:

En franskmand, ansat i diplomatiet, var i Kina, hvor han fik en kinesisk kæreste. Da han efter nogle år fik stilling i Frankrig lykkedes det ham at få kæresten, samt deres lille søn, til Frankrig. Forskellige hændelser, bl.a. det at franskmanden havde 'betalt' for kærestens og sønnens pas og tilladelse til at rejse ud (det er en del år siden) med at udlevere (ganske vist bagatelagtige men dog) oplysninger til kineserne, gjorde at myndighederne begyndte at interessere sig for kærestens identitet. Det viste sig ved en lægeundersøgelse, at kæresten var en mand!?! 'Sønnen' havde 'hun' købt af en fattig bondefamilie. 'Hun' demonstrerede overfor lægen, hvordan 'hun' kunne skjule sin manddom og endda få det til at se ud som om han var en kvinde.

Såååeeee - når man kan blive snydt så grundigt af en person, som man møder i virkeligheden, endda har sex med, og kender i flere år, så kan man nok så meget desto lettere blive snydt af en, som man kun har 'set' på skype ...
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar