Forståeligt, men så har I desværre dummet jer ved, at I er flyttet hver for sig i en periode på 1½ år. Og den bedste måde at ”reparere” på det nu vil stadig være det forslag, jeg allerede er kommet med, nemlig at søge om FS efter de svenske regler og herefter blive yderligere 2-3 år i Sverige, indtil han har fået både permanent opholdstilladelse og svensk statsborgerskab.
En ansøgning om permanent EU-opholdskort vil med sikkerhed resultere i et afslag efter en ventetid på mere end 12 måneder, og så er I på det tidspunkt lige vidt.
PUT?
Re: PUT?
Hej,
Jeg vil nu mene at hvis din mand søger om opholdstilladelse i henhold til de svenske regler så vil han sandsynligtvis få PUT med det samme, UDEN at vente i 2 år. Dette eftersom i jo har været gift i længere tid.
Dog skal man stadig opfylde kravet om opholdstid (5 år) før man kan søge om svensk statborgerskab. Som udgangspunkt vil et længere ophold i udlandet medføre at man skal begynde om igen, når man er tilflyttet.
Men hvis jeg har forstået det rigtig så har din mand boet uafbrudt i Sverige?
Søg dog i henhold til de svenske regler, chancen er stor at han får en PUT.
Jeg vil nu mene at hvis din mand søger om opholdstilladelse i henhold til de svenske regler så vil han sandsynligtvis få PUT med det samme, UDEN at vente i 2 år. Dette eftersom i jo har været gift i længere tid.
Dog skal man stadig opfylde kravet om opholdstid (5 år) før man kan søge om svensk statborgerskab. Som udgangspunkt vil et længere ophold i udlandet medføre at man skal begynde om igen, når man er tilflyttet.
Men hvis jeg har forstået det rigtig så har din mand boet uafbrudt i Sverige?
Søg dog i henhold til de svenske regler, chancen er stor at han får en PUT.
-
fundiver199
Re: PUT?
Desværre giver Sverige i dag kun PUT med det samme, hvis man har boet sammen i et andet land end Sverige, før man flyttede dertil. Ophold i Sverige tæller derimod ikke med.