Hej ÆUG
Håber I kan hjælpe mig med min tvivl. Min ægtefælle og jeg har for ca. 2 måneder siden ansøgt FS efter EU-reglerne. Vi Tænker at indlevere endnu en ansøgning, men nu med Svenske nationale regler.
Jeg har fået oplyst, at denne ansøgning vil få samme sagsnummer, som vores EU-ansøgning bliver behandlet under. Mener I, at vi dermed kan forvente en længere behandlingstid på vores ansøgninger samt om de kun træffer afgørelse om en af sagerne, altså at man min fx ikke får eu-opholdskortet men istedet svensk opholdskort eller omvendt?
Min mand er kommet til Sverige via visum, hvor vi derefter indleverede ansøgning om Fs efter EU-regler. På forhånd tak.
begge regelsæt - forlænger det ventetiden?
Re: begge regelsæt - forlænger det ventetiden?
Vi har nu også indleveret FS via Svenske nationale regler. Vi afleverede til en yngre herre, som selv flere gange sagde "at han ikke havde meget erfaring"..Han nævnte på et tidspunkt, i forbindelse med at vi udfyldte et skema vedr. vores forhold osv, at man ville blive kaldt ind til et interview osv. Her sagde han, at man i vores tilfælde nok ville "nøjes" med kun at indkalde til ét interview, da den nok kunne dække over begge ansøgninger. Hvortil jeg spørger ham, om man også skal til interview ift. EU-regler, hvortil han svarer ja.
Dette er jeg dog ikke sikker på man skal? Dette blev vi ikke oplyst om, da vi indleveres ansøgning via EU-regler, og synes heller ikke jeg kan læse det andre steder. Kan det bare have været et udtryk for hans manglende viden på området?
På forhånd tak for et super forum
.
Dette er jeg dog ikke sikker på man skal? Dette blev vi ikke oplyst om, da vi indleveres ansøgning via EU-regler, og synes heller ikke jeg kan læse det andre steder. Kan det bare have været et udtryk for hans manglende viden på området?
På forhånd tak for et super forum
Intet svar? 
Man skal normalt ikke til interview ved brug af EU-regler.
Receptionister hos Migrationsverket kender ikke de forskellige regler særligt grundigt.
Om det kommer til at tage længere tid, er der nok ikke nogen, som kan svare på. Tidsprocessen varierer hele tiden, alt efter hvor mange sager, Migrationsverket har liggende.
Receptionister hos Migrationsverket kender ikke de forskellige regler særligt grundigt.
Om det kommer til at tage længere tid, er der nok ikke nogen, som kan svare på. Tidsprocessen varierer hele tiden, alt efter hvor mange sager, Migrationsverket har liggende.