læge hjælp
læge hjælp
Hej jeg har nu søgt om genoptagelse af familie sammenføring og min mand er i landet indtil vi får svar hvad er reglerne med hensyn til læge og koster det noget?
Re: læge hjælp
Under processuelt ophold betaler man selv. I har vel tegnet en rejsesygeforsikring?
Hej
Hvis i ikke har en sygeforsikring eller den udløbet er der andre muligheder i Danmark, men det er besværligt og der normalt kun akutte eller alvorlige sygdom, man kan få hjælp til.
Man skal enten henvende sig til kommunen eller skadestuen for at få hjælp
mvh
H_Larsen
Hvis i ikke har en sygeforsikring eller den udløbet er der andre muligheder i Danmark, men det er besværligt og der normalt kun akutte eller alvorlige sygdom, man kan få hjælp til.
Man skal enten henvende sig til kommunen eller skadestuen for at få hjælp
mvh
H_Larsen
En alm. lægekonsultation koster 300kr hos en praktiserende læge. Jeg er cambodjansk gift og min kone venter på godkendelse af fs. Vi har flere gange gået til min egen læge og betaler altså 300kr pr gang, når det er hende det drejer sig om.
Er der nogen der ved om man kan få refunderet disse udgifter når min kone engang får sit danske sundhedskort (det gule kort)? Og i så fald hvor?
Med venlig hilsen
Er der nogen der ved om man kan få refunderet disse udgifter når min kone engang får sit danske sundhedskort (det gule kort)? Og i så fald hvor?
Med venlig hilsen
Nej, så længe hun kun har processuelt ophold har hun ikke ret til gratis lægehjælp. Det har hun kun fra det øjeblik, hvor hun er folkeregistreret i DK.
Processuelt ophold er som en slags forlænget ferie. I skal selv sørge for at tegne en rejsesygeforsikring, der dækker til ferieophold og lignende.
Processuelt ophold er som en slags forlænget ferie. I skal selv sørge for at tegne en rejsesygeforsikring, der dækker til ferieophold og lignende.