Hjælp overvejer ægteskab

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
JoeseeksWife

Hjælp overvejer ægteskab

Indlæg af JoeseeksWife » 12.03.2014 20:18:29

Hej board og tak for ÆUG :)

Jeg prøver at finde rundt i junglen af regler. Er det rigtig forstået, at hvis man har været i Danmark i mindst 26 år, ikke straffet og man eller konen selv deponerer 50.000, så er banen fri for at få en kone fra lande udenfor Norden/EU til landet, og at der "kun" er diverse danskprøver til hende tilbage som chikane på ruten? At der modsat reglerne ved kæreste visum ingen krav er til hvor meget man kender til hinanden eller hvor længe man har været gift? Må hun selv bidrage til eller betale de 50.000 kr? Må hun arbejde mens hun knokler med danskprøverne? Vi taler om en bedre stillet eventyrlysten (og selvstændig, vil og kan selv) asiatisk kvinde.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hjælp overvejer ægteskab

Indlæg af mh1 » 13.03.2014 11:06:50

Du må heller ikke have modtaget ydelser efter den sociale lovgivning indenfor de seneste 3 år, og man kan ikke bare deponere 50.000 i banken og så få en ægtefælle til DK.

Man skal først søge, så undersøges det om man opfylder kravene,og gør man det SÅ får man at vide, at der skal deponeres/stilles bankgaranti på i 2014: 51.714,40 kr.

Dernæst får ægtefællen en foreløbig opholdstilladelse på 6 mdr. som kun bliver forlænget, hvis (mindst) danskprøve 1A bestås inden en fastsat dato.

Et hastigt ægteskab uden længere forhistorie KAN give myndighederne mistanke om proforma-ægteskab. I så fald vil det blive undersøgt nærmere. I skal som det allermindste jo have set hinanden til selve vielsen: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... skaber.htm
mh
Rådgiver for ÆUG

JoeseeksWife

Re: Hjælp overvejer ægteskab

Indlæg af JoeseeksWife » 13.03.2014 21:04:58

Tak for nyttigt svar MH. Jøsses jeg skammer mig virkeligt over at fortælle hende disse ting. Det er ikke ligefrem en hjertelig velkomst til et ressourcestærkt menneske.

Besvar