PUT fra start af- Svenske nationale regler
-
Muslimaah07
PUT fra start af- Svenske nationale regler
Hej allesammen!
Det skulle være muligt at søge om permenent opholdstilladelse med det samme for min mand i Sverige, da vi har boet sammen i 2 år uden for Sverige. Dette er måske et dumt spørgsmål, men hvad er bevis nok for at have boet sammen? Jeg tænker umiddelbart en lejekontrakt, i såfald skal denne så igennem en legaliserings- og oversættelsesprocess lignende den en vielsesattest går igennem, for at gælde og skal vi have en udflytningsdato på? En bopælsattest fra Danmark er måske nok? Mine visum? Måske ingen af delene er nok?
Ja, jeg er meget i tvivl, så er der nogle af jer, der har prøvet dette eller blot ved noget om det, eller evt. hvor jeg kan få svar?
Derudover den der med, at man efter 5 år kan søge om svensk pas, bliver den ventetid mindre af at søge PUT fra start (og self. få den)?
Venlig hilsen.
Det skulle være muligt at søge om permenent opholdstilladelse med det samme for min mand i Sverige, da vi har boet sammen i 2 år uden for Sverige. Dette er måske et dumt spørgsmål, men hvad er bevis nok for at have boet sammen? Jeg tænker umiddelbart en lejekontrakt, i såfald skal denne så igennem en legaliserings- og oversættelsesprocess lignende den en vielsesattest går igennem, for at gælde og skal vi have en udflytningsdato på? En bopælsattest fra Danmark er måske nok? Mine visum? Måske ingen af delene er nok?
Ja, jeg er meget i tvivl, så er der nogle af jer, der har prøvet dette eller blot ved noget om det, eller evt. hvor jeg kan få svar?
Derudover den der med, at man efter 5 år kan søge om svensk pas, bliver den ventetid mindre af at søge PUT fra start (og self. få den)?
Venlig hilsen.
Re: PUT fra start af- Svenske nationale regler
Dokumentationen afhænger jo også af, i hvilket land I har boet sammen. Danmark?
-
Muslimaah07
Nååh ja, ja det er selvfølgelig klart - min fejl! Vi har ikke boet i Danmark, nej.. Faktisk har min mand aldrig sat sin fod i Europa endnu, vi bor i Yemen og det er nok et af de dårligste steder at bo mht dokumentation, knap børn bliver registrerede født
men det kan lade sig gøre. Har boet hernede 4 år on and of, men 2 år fast og med adresse hernede.
Ja, så må I jo vedlægge, hvad I kan, for at bestyrke at I har boet sammen i Yemen.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Og nej, ventetiden på at blive svensk statsborger bliver ikke kortet af, fordi man får permanent ophold fra begyndelsen. 5 år er 5 år.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Muslimaah07
Tak for svar som altid!