Hjælp til udfylde skemaet..

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Sinr

Hjælp til udfylde skemaet..

Indlæg af Sinr » 10.03.2014 23:45:48

Hej..

Jeg skal udfylde fa1 skema..

Er det ok at jeg også udfylder min mands del på dansk ??
Eller skal det være på enegelsk, for ellers tror de det ikke er han der har udfyldt det/forstået noget af det?

Punkt 7. Vi bliver spurgt om de samme spørgsmål, er det okay at der står nøjagtig det samme hos os begge ?

Nogle spørgmål jeg bliver tvivl om hvad jeg skal skrive.. Jeg håber i ville gøre mig klogere på det..

1. Hvornår har sidst set hinanden.. Skal jeg bare skrive St vi bor sammen fordi han er under turistophold?
2.Har du tidligere besøgt Danmark (inkl. dit eventuelt nuværende ophold i Danmark)?
Skal jeg så skrive hvornår han er indrejst i Danmark ?
3.punkt 10 angående dansk prøven..
Ved ikke om jeg skal skrive noget.. Synes ikke rigtig de spørger om noget udover de vare fortæller at man skal oppe i i en dansk prøve.. Men der er en stor Tom kasse hvor man kan skrive en masse.
4.skal der gige kopier eller originale vielsesattest ? Kontrakt?

Hans turistophold udløber D. 17.03.14..

Så jeg meget stresset at der ikke kommer til være nogle fejl i den ansøgning.. Håber i ville hjælpe,..

H_Larsen

Re: Hjælp til udfylde skemaet..

Indlæg af H_Larsen » 11.03.2014 11:30:17

Sinr skrev:Hej..

Jeg skal udfylde fa1 skema..

Er det ok at jeg også udfylder min mands del på dansk ?? Vi udfyldte min kones ansøgning på engelsk i et dansk skema og afleverede det i Danmark, men er det for svært på engelsk, så udfyld det på dansk, men sørg for at din mand forstå hvad han skriver under på
Eller skal det være på enegelsk, for ellers tror de det ikke er han der har udfyldt det/forstået noget af det?

Punkt 7. Vi bliver spurgt om de samme spørgsmål, er det okay at der står nøjagtig det samme hos os begge ? Der skal helst stå det samme, ellers er jo ikke enig om hvorledes i mødtes mv, i vores skema er der fuldstædig det samme der stå på henholdsvis dansk og engelsk

Nogle spørgmål jeg bliver tvivl om hvad jeg skal skrive.. Jeg håber i ville gøre mig klogere på det..

1. Hvornår har sidst set hinanden.. Skal jeg bare skrive St vi bor sammen fordi han er under turistophold? Vi skrev at vi havde været sammen siden vi blev gift for 3 dage siden

2.Har du tidligere besøgt Danmark (inkl. dit eventuelt nuværende ophold i Danmark)?
Skal jeg så skrive hvornår han er indrejst i Danmark ? ja
3.punkt 10 angående dansk prøven..
Ved ikke om jeg skal skrive noget.. Synes ikke rigtig de spørger om noget udover de vare fortæller at man skal oppe i i en dansk prøve.. Men der er en stor Tom kasse hvor man kan skrive en masse. Der stå "Hvis du har særlige handicaps, der forhindrer dig i at gennemføre prøven (eksempelvis syns- eller hørehandicap), kan du anføre det her. Husk at vedlægge dokumentation i form af lægeerklæring." Så der skal kun stå noget hvis din har handicaps

4.skal der gige kopier eller originale vielsesattest ? Kontrakt? Kun kopi, da US flere gange har mistet alle papir, så tag derfor også kopi af ansøgningen med bilag

Hans turistophold udløber D. 17.03.14..

Så jeg meget stresset at der ikke kommer til være nogle fejl i den ansøgning.. Håber i ville hjælpe,..

Sinr

Indlæg af Sinr » 12.03.2014 00:24:58

Mange tAk..

Skal jeg aflevere ansoening paa borgerservice Eller I udlaeningservice..???

closed1

Indlæg af closed1 » 12.03.2014 09:01:29

Afleveres på udlændingeservice eller en politistation der har en udlændinge afdeling.

H_Larsen

Indlæg af H_Larsen » 12.03.2014 09:10:09

https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... erelse.htm
Hvem kan ansøge i Danmark?

Hvis man opholder sig lovligt i Danmark, kan man normalt indgive ansøgningen i Danmark. Hvis ansøgningen kan indgives i Danmark, kan man indgive den i Udlændingestyrelsens Borgerservice. Hvis man bor uden for Storkøbenhavn, kan man også indgive ansøgningen på de politistationer, som optager biometri. Se oversigt over de politistationer, der optager biometri på politi.dk. Ansøgningen kan også sendes til Udlændingestyrelsen. Læs mere om optag af biometri i forbindelse med indsendelse af ansøgning.
Borgerservice
Du kan henvende dig personligt i Udlændingestyrelsens Borgerservice.
Adresse
Borgerservice
Ryesgade 53
2100 København Ø
Åbningstider
Mandag - onsdag: 08.30 - 12.00
Torsdag: 11.30 - 17.30
Fredag: 10.00 - 13.00

Borgerservice er lukket for henvendelser alle helligdage, dagen efter Kristi himmelfartsdag, Grundlovsdag samt i perioden mellem jul og nytår.
Poltiets betjeningssteder for ansøgninger om opholdskort med biometri:

Nordjyllands Politi: Ålborg; Jyllandsgade 27, 9000 Aalborg
Midt- og Vestjyllands Politi: Holstebro, Skivevej 2, 7500 Holstebro
Østjyllands Politi: Århus; Fredensgade 41, 1. sal, 8000 Aarhus C
Syd- og Østjyllands Politi: Horsens; Holmeboes Alle 2, 8700 Horsens
Syd- og Østjyllands Politi: Kolding; Birkemose Allé 23-25, 6000 Kolding
Syd- og Sønderjyllands Politi: Esbjerg; Kirkegade 76, 6700 Esbjerg
Syd- og Sønderjyllands Politi: Sønderborg; Ringridervej 37, 6400 Sønderborg
Fyns Politi: Odense; Odense Banegårdscenter, Østre Stationsvej 27, 1 sal, 5000 Odense C.
Nordsjællands Politi: Hillerød; Østergade 1, 3400 Hillerød
Midt- og Vestsjællands Politi: Roskilde; Skovbogade 1, 4000 Roskilde
Sydsjællands Politi: Næstved; Parkvej 50, 4700 Næstved
Sydsjællands Politi: Nykøbing Falster; Vestergade 15, 4800 Nykøbing Falster
Bornholms Politi: Rønne; Zahrtmannsvej 44, 3700 Rønne

Københavns Politi og Københavns Vestegns Politi:
Hvis du bor i København skal du henvende dig hos:
Udlændingestyrelsens Borgerservice
Ryesgade 53
2100 København Ø

Besvar