Hej alle sammen
Jeg er endelig flyttet til Malmö og nu skal min forlovede fra Madagaskar til at søge schengen visum til Sverige. Vi er lidt i tvivl om hvorvidt vi kan booke flybilletter til Kastrup eller om det vil være mere sikkert at booke direkte til Stockholm, så de kan se at rejsen ender i Sverige.
Bestiller vi til Kastrup kan jeg selvfølgelig købe togbillet/klippekort over øresund og sende dem til hende, men kan der være nogle problemer med det? Vi vil gerne være helt sikre på at det er OK, og at hun ikke risikerer at blive afvist i lufthavnen osv.
På forhånd tak
Visum til Sverige, via Kastrup
Re: Visum til Sverige, via Kastrup
Med et svensk schengenvisum kan hun rejse til en hvilken dom helst lufthavn inden for Schengen, så det er ikke noget problem at flyve til Kastrup, og du behøver ikke sende hende en togbillet, hvis du selv henter hende i lufthavnen.
Hej skaanebo og tusinde tak for hurtigt svar.
Jeg er rigtig glad for at høre at det ikke vil være et problem. Mht. visum ansøgningen er det så ikke påkrævet at hun kan vise bestilt transport hele vejen til sverige? Jeg tænker på om hun som minimum skal kunne vise en kopi af togbilletterne til/fra Malmö, selv hvis jeg henter hende i Kastrup.
Jeg er rigtig glad for at høre at det ikke vil være et problem. Mht. visum ansøgningen er det så ikke påkrævet at hun kan vise bestilt transport hele vejen til sverige? Jeg tænker på om hun som minimum skal kunne vise en kopi af togbilletterne til/fra Malmö, selv hvis jeg henter hende i Kastrup.
Du har allerede fået svaret. Nej, hun skal ikke have nogen togbillet. Men hun skal have tilstrækkeligt med penge/betalingskort med sig til selv at kunne købe en togbillet.