Migrationsverket behandlingstid 11 mdr!??
Migrationsverket behandlingstid 11 mdr!??
Hej alle.
Så lige dette link:
http://www.migrationsverket.se/English/ ... times.html
Jeg har i sidste uge sendt ansøgning på nettet - kan det virkelig passe det tager 11 mdr. ?? I så fald er hele drømmen ødelagt!!
Er der nogen der har fået svar fra migrationsverket her for tiden?
På forhånd tak..
Så lige dette link:
http://www.migrationsverket.se/English/ ... times.html
Jeg har i sidste uge sendt ansøgning på nettet - kan det virkelig passe det tager 11 mdr. ?? I så fald er hele drømmen ødelagt!!
Er der nogen der har fået svar fra migrationsverket her for tiden?
På forhånd tak..
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Migrationsverket behandlingstid 11 mdr!??
Ja, det kan passe. Sverige har særdeles travlt med at behandle ansøgninger fra syriske flygtninge, så der er en lang kø.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
I kan jo søge efter EU-regler i stedet for. Det har den fordel, at din partner så kan opholde sig i Sverige sammen med dig, mens I venter på opholdskort, men at opholdskort i øvrigt ikke er en forudsætning for at gøre brug af sine rettigheder som medfølgende ægtefælle til en EU-borger, der har gjort brug af den frie bevægelighed.
Hej.
Jeg har søgt "sambovisum" og venter på svar.
Skaanebo: Jeg forstår ikke helt hvad du mener, er der et alternativ? Kan jeg evt. søge normal visum til hende også mens vi venter - går det hurtigere?
Det skal siges hun ikke er min ægtefælle endnu.
Jeg har søgt "sambovisum" og venter på svar.
Skaanebo: Jeg forstår ikke helt hvad du mener, er der et alternativ? Kan jeg evt. søge normal visum til hende også mens vi venter - går det hurtigere?
Det skal siges hun ikke er min ægtefælle endnu.
Har jeg en anden mulighed i øjeblikket?
Kan jeg evt. få en familiemedlem i Danmark til 3 mdr. visum - vil det påvirke sagen negativt?
Skaanebo: Er dit gældende for ægtefælle (det er jo min kæreste) - jeg håber sq ikke jeg har gjort noget "forkert" :/
Men til sidst og ikke mindst - jeg sq regne med svensk personnummer ville tage 4-6 uger - men det tog 10 dage - må håbe på det samme med migrationsverket
Jeg har nu udfyldt blanketten med min partner - og besvaret min egen med det samme. (så der er gået 10 dage
Kan jeg evt. få en familiemedlem i Danmark til 3 mdr. visum - vil det påvirke sagen negativt?
Skaanebo: Er dit gældende for ægtefælle (det er jo min kæreste) - jeg håber sq ikke jeg har gjort noget "forkert" :/
Men til sidst og ikke mindst - jeg sq regne med svensk personnummer ville tage 4-6 uger - men det tog 10 dage - må håbe på det samme med migrationsverket
Jeg har nu udfyldt blanketten med min partner - og besvaret min egen med det samme. (så der er gået 10 dage
I skal gifte jer for at kunne gøre brug af EU-regler eller også skal I kunne dokumentere forudgående samliv igennem ca. 18 måneder. Alternativt må du bare væbne dig med tålmodighed.
tak for oplysningerne
.. Nej vi er ikke gift eller har boet sammen.. Så er det vel den eneste rigtige løsning jeg har valgt - så skal jeg bare vente.. Tak for det..
Tager det også lige så lang tid at vente på normal visum under 3 mdr. imens? Vil det ødelægge processen?