Er først nu blevet opmærksom på at dansk undervisningen først bliver gratis efter man har fået tildelt opholdsdeltagelse i Danmark, og fået et CPR nummer.
Desuden ser det ud til at alle fitness centre kræver cpr-nummer for at blive skrevet op. Nogen der har erfaringer med at komme omkring dette problem?
Min kone og jeg bor I aalborg, og hvordan undgår vi at hun bliver sindsyg når vi begynder at søge om familiesammenføring og måske kommer til at vente i lang tid på en afgørelse.
Nogen forslag?
Hvad skal tiden gå med?
Re: Hvad skal tiden gå med?
Jeg ville foreslå, at du begynder med at skaffe hende en danskkursus, som hun kan begynde nu med at arbejde på derhjemme, mens I venter på jeres afgørelse. Du kan enten købe den fra en boghandel eller låne den på biblioteket. Den skulle helst være en med CD'er eller bånd, som hun kan selv bruge uden hjælp fra dig.
Vi ventede i 20 måneder og jeg havde intet problem med at få tiden til at gå. Men jeg havde et stort danskkundskab inden vi kom til Danmark, så jeg kunne kommunikere med min mands familie og de nye venner, vi kom i kontakt med.
Vi ventede i 20 måneder og jeg havde intet problem med at få tiden til at gå. Men jeg havde et stort danskkundskab inden vi kom til Danmark, så jeg kunne kommunikere med min mands familie og de nye venner, vi kom i kontakt med.
Med hensyn til dit problem med fitness så har fresh fitness et fantastisk tilbud der hedder black lable. for 199 om måneden er der 24 timers åbent, og du må altid tage en gæst med, derudover er medlemskabet ikke personligt, så selv hvis du er registreret i dit navn, kan din kone også gå der ned og træne uden dig… (for den sags skyld kan din kone også tage en anden end dig med) Det har mig og min mand i hvert fald været meget glade for og det kræver bare at du er registreret.
http://www.freshfitness.dk/center/fresh-fitness-aalborg
Et andet råd ville være at tjekke om der ikke er nogle aktiviteter hun kunne have interesse i at være en del af. Det har været en stor hjælp for mig at "sende" min mand ud og spille noget fodbold eller basketbold, så han hurtigt (og inden vi overhoved er familiesammenført) har kunne skabe sig sin egen hverdag og sin egen vennegruppe i Danmark så han ikke har skulle være så afhængig af mig. I den sammenhæng har han også nydt godt af at kunne invitere nye venner med ned at træne gratis på hans medlemskab i fitness centeret, det har skabt en god stor vennegruppe hurtigt…
http://www.freshfitness.dk/center/fresh-fitness-aalborg
Et andet råd ville være at tjekke om der ikke er nogle aktiviteter hun kunne have interesse i at være en del af. Det har været en stor hjælp for mig at "sende" min mand ud og spille noget fodbold eller basketbold, så han hurtigt (og inden vi overhoved er familiesammenført) har kunne skabe sig sin egen hverdag og sin egen vennegruppe i Danmark så han ikke har skulle være så afhængig af mig. I den sammenhæng har han også nydt godt af at kunne invitere nye venner med ned at træne gratis på hans medlemskab i fitness centeret, det har skabt en god stor vennegruppe hurtigt…
danskherognu.dk der kan man starte med at lærer dansk .
Hejsa
Har du snakket med din kommune og/eller lokale sprogcenter.
For i Høje-Taastrup kommune ville de godt i gang med integrationen, så hurtigst som muligt og derfor kunne min kone starte på sprogskolen, mens hun ventede på opholdstilladelse, selvom hun ikke havde krav på dette
med venlig hilsen
H_Larsen
Har du snakket med din kommune og/eller lokale sprogcenter.
For i Høje-Taastrup kommune ville de godt i gang med integrationen, så hurtigst som muligt og derfor kunne min kone starte på sprogskolen, mens hun ventede på opholdstilladelse, selvom hun ikke havde krav på dette
med venlig hilsen
H_Larsen