divorceinthephilippines.com, for godt til at være sandt?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
III

divorceinthephilippines.com, for godt til at være sandt?

Indlæg af III » 19.01.2014 19:40:59

Er der nogen her, der har nogen erfaring med denne service? Er denne side til at stole på?

fundiver199

Re: divorceinthephilippines.com, for godt til at være sandt?

Indlæg af fundiver199 » 19.01.2014 19:51:44

Grundlæggende er der for mig at se tale om simpel reklame for juridisk service, som tilbydes af folk uden en juridisk uddannelse. Og om folkene bag denne er dygtigere, billigere eller mere effektive end uddannede advokater, som tilbyder den samme form for service, ved jeg ikke.

Men der ringer nogle alarmklokker hos mig, når jeg læser, at de "garanterer" en sagsbehandlingstid på højest 4 måneder. Og mere eller mindre påstår, at de kan noget, som ingen andre kan. For det er altså op til myndighederne og det juridiske system at bestemme, hvor lang tid det tager, og ikke den advokat eller rådgiver, der fører sagen for en.

Annoncen svarer til, at Indvandrerrådgivningen skriver, at de kan "garantere folk", at deres familiesammenføringssag højest tager 3 måneder, hvis man betaler dem for hjælp. Hvorimod det tager meget længere tid og er meget dyrere, hvis man betaler en advokat for at hjælpe sig. Det hænger ikke rigtig sammen vel? Og det gør det heller ikke på Filippinerne.

Så umiddelbart er min holdning nok.... Nej tak.

Også fordi jeg ved, at der er mange vesterlændinge, der gerne vil bo i landet, men egentlig ikke rigtig har råd til det. Og de finder på mange "kreative" måder at tjene penge på. Hvoraf tilbud om alle mulige former for services rettet mod andre vesterlændinge blot er en af dem.

Så..... Hvis det var mine penge, ville de gå til en pålidelig lokal advokat. Men man skal selvfølgelig ikke tage mod det første det bedste tilbud. Det bedste er, hvis din udkårne har nogle kontakter, der kan hjælpe med at finde en, der både er dygtig og villig til at tage sagen uden at få dollarsedler i øjnene og "tørre" jer.

Kenn

Indlæg af Kenn » 28.01.2014 13:29:46

Jeg kan ikke sige noget om selve servicen, men jeg kan kigge på indholdet og fortælle at det hele ikke passer sammen.

Deres billeder ude til højre. Under nummer 2 står der "Kevin and Maria Shultz (USA)", men en hurtig søgning giver dette: http://www.phototour.minneapolis.mn.us/6396 med teksten "Chris and Arlene pose with downtown St. Paul, Minnesota skyline in the background." De to andre kunne jeg ikke finde noget for.

Jeg kan fortælle, at domænet er registreret under "WHOISGUARD PROTECTED", hvilket betyder at de aktivt har valgt, at skjule deres addresse. Jeg har samme type service på mine domæner, men jeg prøver heller ikke at ligne et firma man kan stole på.

Hjemmesiden er iøvrigt hosted hos http://www.liquidweb.com/, men det betyder ikke så meget.

Jeg ville anbefale dig at holde dig lang væk.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 28.01.2014 14:50:48

Så mon ikke III allerede har besvaret sit eget spørgsmål i overskriften? Hvis noget lyder for godt til at være sandt, er det det som regel heller ikke……

Besvar