Besøg fra Libanon:D

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Pigen
Geografisk sted: Denmark, Sønderjylland

Indlæg af Pigen » 14.06.2008 19:33:16

Ambassaden har ringet til min kæreste.
De har bedt om en ny invitation. Jeg har ikke haft mulighed for at nå at faxe en, hverken til hende eller til ambassaden. så har skrevet en ny invitation pr. mail og sendt dem til ambassaden og kæresten. Tror i de vil acceptere den?

jeg har selvfølgelig skrevet det til dem.

Pigen

Indlæg af Pigen » 16.06.2008 20:58:10

Så er visum i passet! og så skal hun bare rejse.. om præsic en måned.. puhaaa hvor er jeg lettet

ProudLeb

fedt

Indlæg af ProudLeb » 19.06.2008 16:04:31

HEJ

det lyder godt, jeg håber at min kone og jeg også er så heldig med vores process.

Håber hun nyder opholdet,

Malena

Indlæg af Malena » 02.07.2008 18:04:38

Hej, nu er vi blevet anbefalet at søge turistvisum gennem den norske amb. hvor retningslinierne er anderledes, min invitation skal underskrives af notarius publicus for at de vil tage imod den. Har læst og sat mig ind i alle de danske regler og nu begynder nordmændene på det her pis... Spurgte ind til det for længst hvor jeg ikke kunne få et klart svar!!!! Er røget helt op i en spids og blev så hidsig, har sendt invitationen til Damaskus og nærnæst til den norske amb i Beirut, og nu kan de ikke engang finde den pga en mand er blevet syg og en libaneser overtager, så skal det sgu nok gå galt, de har fandme ikke styr på en skid!!! Er bare så pisse frustreret over det her system, samt vihar prøvet tidl i år at få min forlovede til DK via udd. men der skulle vi bet 65.000 pr år for det!!!

ProudLeb

Visum

Indlæg af ProudLeb » 03.07.2008 09:26:18

Hej malene.

Grunden til at den skal underskrives, af en notarius publicus, er fordi at i søger via en anden ambassade i libanon, da der ikke er en ambassade i libanon, men hovdeambassaden for libanon ligger i syrien, og derfor skal den underskrives af en notarius publicus.

Der er 2 grunden til at Vi har taget den lange vej til syrien, 1 Så slipper jeg for at den skal underskrives, og for det andet på en franske ambassaden i libanon hvor man også kan søge igennem, er er stor risiko for at de vælger afslutter sagen afgjordt på den franske ambassade,
mendes at i mit tilfælde bliver sagen sendt til Udlændigeservice i dk, og får sin process der. jeg skal være ærlig at sige jeg tror ikke så meget på de andre ambassader, slet ikke at vi bliver taget så alvorligt.

Yeah så længe i ikke er gift, vil de gøre alt for at for jer til at have et stort økononisk beløb til rådighed.

Malena

til proud leb

Indlæg af Malena » 12.07.2008 16:59:23

Det ved jeg, men nu er det heldigvis den norske amb og consulen er super sød. Ved godt den franske var strid men det er fortid nu, de er sat ude af spillet :) Både min forlovede og jeg kan stille øko. garanti HELDIGVIS. Han skal afl det hele på onsdag så det bliver spædende. Vi har begge en god følelse med dette. ALT er i orden fra vores side af.
Hvor blev I egentlig gift i dk eller leb?

ProudLeb

Indlæg af ProudLeb » 13.07.2008 11:36:17

Hej

Det lyder godt, held og lykke med det. saa er det ogsa ved at vare der hen ad hvor pigen faar sin kaerste paa besoe.

vi blev gift her i libanon, jeg mener ogsaa at vi har det hele i orden. jeg regner med en del xtra tid. jeg bliver saa skuffet og sur naar tidsplanen i bliver overholdt.

men lad os nu se hvordan det gar. en dag ad gangen.

Malena

svar til proud lebanese

Indlæg af Malena » 15.07.2008 07:23:09

ok, troede det var svært at få de danske myndigheder at acceptere ægteskabspapirerne fra Libanon eller skal de bare oversættes? Er I gift på rådhus, i kirken eller af en sheikh?
Jeg tænkte det ville være mere sikkert med et ægteskab her fra DK så de ikke også skal til at komme med alt muligt bøvl.
I søger om at komme til DK ikke permanent går jeg ud fra? Hvor langt er I egentligt i den proces?

Pigen

Indlæg af Pigen » 01.08.2008 16:44:45

Hej, Så ville jeg bare lige opdatere på min tråd.

Jeg har haft besøg af min kæreste. 2 uger. det er ingenting. savner hende allerede. Hun var vild med Danmark. Og kunne godt tænke sig at blive, men på den anden side har vi beslutte os for at tage den med ro, og se tiden an, inden vi vælger at flytte sammen og gifte os/ hvis vi vælger det, da tingene har forandret sig.

Mens hun var her ringede jeg til udlændingeservice for at spørge vdr. frigivelse af bankgarantí. Og hun sagde at vi bare skulle sende kopi af pas med udrejsestempel og boardingpass til dem som dokumentation og så blev det løst på den måde. Så det er ikke nødvendigt igen at skulle helt til syrien.

Så kan vi jo håbe på at bliver nemmere for os at søge visum en anden gang og muligt at søge fra en repræsentant i libanon i stedet for at tage til syrien.

Tak til alle for en god støtte og held og lykke til dem der er i gang med alle mulige processer.

Besvar