Vi har lige fået at vide at de har sendt min kærestes visum ansøgning til UM. Hvad betyder det? Så fremt jeg kan læse mig til er min kæreste nu en immigrations risiko eller en trussel mod Danmark... Kan vi stadig gøre os nogen forhåbninger om at han får visum?
Jeg har været i dialog med ambassaden, konsulen, i perioden op til ansøgningen og sagde at han ville kontakte mig hvis der var noget der manglede, skulle fyldestgøres etc., han er taget på ferie og uden han har haft mulighed for at se ansøgningen har han valgt at sende den til Danmark...
Vi søger fra et andet land end min kærestes hjemland, der er nogle dokumenter der har været svære at skaffe og det er det jeg har talt med konsulen. Vi kunne ikke få en kopi af vores bluebook da vi ikke kan komme i kontakt med vores udlejer og min kæreste kan ikke få stemplet sin arbejdskontrakt da det er en short term contract og vi fik at vide at den slags stempler de ikke.
Ambassaden i Vietnam
-
fundiver199
Re: Ambassaden i Vietnam
Det betyder bare, at ambassaden mener, der er behov for yderligere undersøgelser eller nærmere vurdering af sagen, og det skal så foretages af US i København, som dermed også kommer til at træffe afgørelsen.
Og ja US udsteder masser af visa til Danmark, så det er helt normalt, hvad der er sket, og bør ikke give anledning til bekymring.
Og ja US udsteder masser af visa til Danmark, så det er helt normalt, hvad der er sket, og bør ikke give anledning til bekymring.
Tusind tak for svaret
det beroliger
Har lige talt med US og efter bare 12 dage har de behandlet hans ansøgning og givet Visum. Det er dejligt. Nu venter vi bare på ambassaden åbner efter kinesisk nytår så vi rent fysisk kam hente det