Kan man tage lån i sverige ved køb af af bostadsrätt???

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Joy

Kan man tage lån i sverige ved køb af af bostadsrätt???

Indlæg af Joy » 30.07.2008 14:13:42

Er der nogle der ekspert ved køb af en bostadsrätt i sverige.

Hvilken svenske bank kan man tage et lån hos, når man som dansker skal købe en bostadsrätt????

Har i nogle gode ideér???

Kan man egentlig også få det finansieret det i danmark???

Nanna
AUG Board
Geografisk sted: Malmö

Indlæg af Nanna » 30.07.2008 20:18:40

Hej Joy,

I Sverige er det normalt at man kontakter en bank og får et låneløfte før man går på boligjagt. På den måde har man også fået at vide præcis hvor meget man kan købe for. Et låneløfte er normalt gyldigt i ½ år. Som nytilflytter kan det godt være en anelse besværligt at låne penge i en svensk bank.

De fleste danske banker låner vist efterhånden også penge ud til svenske boliger. Det kan du tjekke med din nuværende bank.

Nanna

Joy

Indlæg af Joy » 31.07.2008 15:02:03

Hej,

Tak for svaret, jeg har allerede haft kontakt med to forskellige banker i sverige, det var sbab og ICA bank, de udlåner kun penge hvis man er boende indenfor sverige og at man har et svensk person nummer, så der kan man altså ikke tage lån ved køb af en bostadsrätt, når man er dansker.

Jeg har også læst mig frem til, at hvis man skal søge om et lånebevis, skal man have været på visning af en lejlighed og have budt og man skal have en købekontakt klar, inden de bevilger et boliglån. Kan det passe???

Jeg ved bare at i de svenske banker udlåner de op til 85-90% af købsværdien, er der nogle der har en ide hvor man kan tage et lån på hele købesummen. Jeg har hørt at man kan i Danmark. Er nogle der kender nogle banker her i danmark som gøre det???

Malmöherewecome

Indlæg af Malmöherewecome » 31.07.2008 17:57:05

Du kan finde mere info på www.sunddebat.com der er emnet blevet diskuteret mange gange, og der er masser af danskere som har lånt til at købe en bostadsrat i Sverige.

chris

Indlæg af chris » 31.07.2008 19:43:24

prøv handelsbanken eller nordea

ellers kan du starte med et dansk lån ogderefter flytte det over hvis det kan betale sig at bruge en svensk bank. det var ikke noget problem med min danske handelsbank

Christina

Besvar