Gifte sig imens man er på tourist visum i Danmark

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kazakh

Gifte sig imens man er på tourist visum i Danmark

Indlæg af Kazakh » 06.01.2014 13:42:02

Hej! Ved ikke om det er det rigtig sted at skrive mit spørgesmål eller om det skal ind under "ægteskab", men det lyder sådan: min kæreste er i Danmark lige nu. Hun er blevet inviteret til landet af vores fælles venner (en dansker og hans russisk kone), da vi var bange for at hvis jeg inviterer hende ville hun måske få et afslag. Nu da vi havde fortalt at vi vil giftes inden hendes visum udløber, blev de meget bange. De sagde at det vil få store konsekvenser for dem og hans kones opholdstilladelse...så vidt jeg kan læse mig frem til, familiesammenføring er det eneste der IKKE er ulovlig og at det er det eneste der IKKE udløser konsekvenser for dem.

Er der ikke en venlig sjæl der vil kunne svare på det? Vi vil ikke lave problemer for vores venner, og hvis det passer det de siger, bliver vi nødt til at gør det hele anderledes...jeg tænker bare at det er 100 gange nemmere hvis vi gør det nu mens hun er stadig i landet!

P.S.: de sagde også at de skrev under på at min kæreste er ugift og forlader landet som ugift..?! Kan de virkelig passe at US kræver sådan noget???
Tusind tak på forhånd!

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Gifte sig imens man er på tourist visum i Danmark

Indlæg af mh1 » 06.01.2014 15:45:05

Sludder og vrøvl!

Jeg undrer mig bare over, at du ikke selv inviterede din kæreste - medmindre det skyldes, at I aldrig har set hinanden før hun kom til DK.

Men der sker intet som helst for dine venner fra dansk side.
mh
Rådgiver for ÆUG

Kazakh

Indlæg af Kazakh » 06.01.2014 21:58:30

mh skrev:Sludder og vrøvl!

Jeg undrer mig bare over, at du ikke selv inviterede din kæreste - medmindre det skyldes, at I aldrig har set hinanden før hun kom til DK.

Men der sker intet som helst for dine venner fra dansk side.

Fordi vi var bange for at de danske myndigheder ville tro at vi vil giftes og nægte hende visum. Det var da noget mærkelig ting at tro...?

Men tak for svaret.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 07.01.2014 07:27:18

Visum er kun til kortvarige ophold. Men man kan da sagtens gifte sig under et ophold i Danmark og herefter rejse hjem igen. De to ting har absolut intet med hinanden at gøre. Man er jo ikke limet til Danmark og ude af stand til at forlade landet, bare fordi man er blevet gift.

Det er ikke sværere at få visum til at besøge en kæreste end en ven. Helt tværtimod er det sværere at få visum til at besøge en ven end en kæreste, da man har en langt svagere tilknytning til en ven.

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 07.01.2014 12:53:33

@ Kazakh, ja, det var faktisk en mærkelig ting at tro!

De danske myndigheder er slet ikke bange for at lukke folk ind, som kan finde på at gifte sig, mens de er i landet. De er heller ikke bange for at de samme personer kan finde på at søge om familiesammenføring, når de ved at gifte sig har fået den mulighed. Jeg vil tro, at det gennemsnitligt sker mindst én gang om dagen, at der rejser en udlænding ind, som under sit visumophold bliver gift i DK.

De er derimod bange for at lukke folk ind, som kan finde på ikke at rejse ud igen og som IKKE har en ægtefælle eller noget som helst andet som grundlag for at blive, andet end sort arbejde.
mh
Rådgiver for ÆUG

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 07.01.2014 15:25:08

mh skrev:De er derimod bange for at lukke folk ind, som kan finde på ikke at rejse ud igen og som IKKE har en ægtefælle eller noget som helst andet som grundlag for at blive, andet end sort arbejde.
Eller kriminalitet......

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 08.01.2014 08:43:39

Sort arbejde er også en slags kriminalitet:
http://www.pengeviden.dk/sorte-penge-og-sort-arbejde/

"Sort arbejde kan blive straffet med bøde eller fængsel. Man skal desuden også betale det beløb man har snydt for.

Hvis man snyder for mindre end 250.000 kr. kan man blive straffet med bøde. Hvis man snyder for mere end 250.000 kr. kan man komme i fængsel."

Man overtræder straffeloven, hvis man snyder i skat. At arbejde sort er at snyde i skat. Arbejdsgiveren er medskyldig, så begge kan blive straffet. I mindre grove tilfælde gives der bøde efter skattekontrolloven, i grove rejses der tiltale efter straffeloven.
mh
Rådgiver for ÆUG

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 08.01.2014 12:38:58

Det er jo rigtigt. Så jeg burde have skrevet:

"Eller ANDEN kriminalitet"....

Man kan eksempelvis også leve af at sælge narko eller af at begå lomme- og tasketyverier.

Besvar