Max antal familiesammenføringer?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Incognito

Max antal familiesammenføringer?

Indlæg af Incognito » 23.12.2013 18:05:50

Hej :)

Hvad kikker de på ved mig som herboende Dansker, når jeg skal gifte og familiesammenføres mig med en Asiater?
Er der nogle ting som jeg ikke har måtte gjort? Jeg har intet strafbart gjort, eller jo, jeg har været gift før med to udlændinge. Reglerne er jo sådan skruet sammen, at man ikke har samme muligheder for at granske hinanden på samme måde som med en herboende kæreste. Så via dette regelsæt er det indbygget en større chance for at ægteskabet senere ikke vil holde. Jeg håber ikke at de bliver paranoide af at jeg to gange før har været gift med udlændinge. Er der et specifikt regelsæt for krav om min fortid med andre samlevere? Jeg ved godt at det kunne tyde på proforma. Men de kan vel undersøge den slags, inden de evt. ville dømme mig skyldig for det? Det er nemlig ikke proforma overhovedet. Faktisk sidder jeg med gæld fra sidste ægteskab. Så det ville være en ret dårlig proforma deal for mig, hvis det da var det.

Jeg er bange for, at de vil ødelægge det mellem os :(

Altså har min vielseshistorik nogen negativ indvirkning på min nuværende situation? Er der paragraf der beskriver et loft for hvor mange gange jeg må familiesammenføres med en udlænding?

fundiver199

Re: Max antal familiesammenføringer?

Indlæg af fundiver199 » 23.12.2013 19:56:59

Ja tidligere ægteskaber er et af de forhold, der kan indikere proforma ægteskab. Og hvis der også er andre forhold, der kan indikere proforma ægteskab, kan det så føre til, at I indkaldes til simultan interview og evt. får afslag. Den eneste måde at finde ud af, om det er et problem, er at søge og få sin sag prøvet. ÆUG ved ikke andet og mere end, hvad du selv kan læse her:

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... skaber.htm

Så nej serielle ægteskaber er ikke nogen god ting i denne forbindelse. Men når det er sagt, er det dog kun i cirka 1-2 % af alle sager om ægtefællesammenføring, at proforma mistanken opstår.

Så for hvert par der faktisk får problemer med denne regel er der utallige andre, der bekymrer sig helt uden grund.

Incognito

Re: Max antal familiesammenføringer?

Indlæg af Incognito » 23.12.2013 20:32:12

Mange tak hr :)

Besvar