Beskæftigelse og uddannelse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
miki3300

Beskæftigelse og uddannelse

Indlæg af miki3300 » 09.12.2013 19:50:54

Hej er der nogen som kan hjælpe mig ang. FS
I Skemaet til FS

7.B Beskæftigelse og uddannelse
spørger de om jeg har et arbejde.

Men lige Pt. er jeg dagpengemodtager og jobsøgende

Skal jeg sætte kryds på nej?

også vedlægge en bemærkning med at jeg er dagpengemodtager

eller kræver det at man er i arbejde for at kunne ansøge om FS?

fundiver199

Re: Beskæftigelse og uddannelse

Indlæg af fundiver199 » 10.12.2013 05:00:11

Du skal selvfølgelig svare det, der er sandt, dvs. "nej" til, om du er i arbejde. Men skal du overhovedet udfylde den del af skemaet? Har du bemærket teksten lidt højere oppe:

"Jeg behøver ikke at svare på spørgsmålene om vores tilknytning til Danmark, fordi jeg (sæt kryds):

Har været dansk statsborger i mere end 26 år

Er født her i landet og nu har boet her uafbrudt i mindst 26 år (dvs. at jeg ikke har været uden for Danmark bortset fra kortere ferieophold)

Er kommet hertil inden, jeg fyldte 6 år, og nu har boet her uafbrudt i mindst 26 år (dvs. at jeg ikke har været uden for Danmark bortset fra kortere ferieophold)

Hvis du har sat kryds i et af de tre felter ovenfor, behøver du ikke udfylde resten af pkt. 7.A-B, men du kan gå direkte til pkt. 8."

Og nej det er ikke en betingelse for FS, at den herboende er i arbejde. Men hvis du aldrig har haft arbejde i Danmark, kan det medvirke til, at tilknytningskravet ikke er opfyldt. Hvis tilknytningskravet altså overhovedet stilles i jeres sag?

Besvar