Hej allesammen,
Det er på tid at vi skal ansøger om forlængelse for min kones ophold. Hun har boet her i landet +5 år, men hun opfydler ikke endu kravet (Beskæftigelse) for permanent opholdstilladelse.
Jeg har dansk statsborgerskab, og vi har en lillte datter sammen (dansk statsborgerskab).
Vi fandt ud af i sidste måned, at hun er gravid.
Problemet er, at vi opfylder ikke boligkravet.
Vi måtte flytte til en ny lejlighen, siden hun har fået sit sidste ophold forlængelse.
Den nuværende bolig, er 98m2 (mener det et stor nok), men kontrakten udløber første i july/2014 måned (tidsbegrænset).
Jeg sætter pris på enhver rådgivning. Jeg har ingen idé om, hvordan US vil håndtere dette, og hvad der kan forventes.
FS + Boligkravet
-
fundiver199
Re: FS + Boligkravet
Umiddelbart må det desværre forventes, at opholdstilladelsen så ikke kan forlænges. Så I må hellere skynde jer ud og finde en ny bolig. Det skal I vel også alligevel, hvis kontrakten udløber i juli 2014. Det er selvfølgelig hul i hovedet, at man kan "udvises" efter 5 år i Danmark, fordi man bor til fremleje, og måske er det også konventionsstridigt. Men I har vel næppe lyst til at bruge jeres liv på at få prøvet det spørgsmål ved domstolene.
Mange tak for hurtig svar. Kontrakten er ikke på fremleje, men tidsbegrænset almindelige bolig.
Det er urimeligt, at hun kan udvises, og så er jeg alene med vores tre år datter uden hendes mor. Men ja jeg skal nok forvente det værste.
I dag vil jeg indgive ansøgningen, og se hvad der sker.
Det er urimeligt, at hun kan udvises, og så er jeg alene med vores tre år datter uden hendes mor. Men ja jeg skal nok forvente det værste.
I dag vil jeg indgive ansøgningen, og se hvad der sker.
-
fundiver199
Skriv til ÆUG`s rådgivning, hvis ansøgningen om forlængelse bliver afslået, og vedhæft en kopi af afgørelsen.