Skatteverket i Malmö
-
Dream Girl
Skatteverket i Malmö
Hej !
Jeg vil lige høre... Kan skatteverket benægte en at få svensk person nr?? Jeg var inde ved skatteverket d. 5 nov, hvor jeg søgte om at få det.. Og i dag har vi altså d. 25 nov, og jeg fik at vide at der ville gå ca 2 uger!! Fik tilsendt nogle papir ca en lille uge efter jeg havde søgt om svensk person nr, hvori der var en masse spørgsmål omkring min bopæl, økonomi osv... Nå men jeg ringte til min sagsbehandler i dag som har min sag og spurgte, hvorfor jeg ikke havde fået det endnu.. Og han havde ikk engang kigget på min sag (fair nok) Men han lød bare så skide mistroisk og var på tværs!!! Og sagde han ville sende mig yderligere spørgsmål, og begyndte at spørge ind til om jeg selv boede i lejligheden og spørge ind til min mand osv.. (min mand er på besøgsvisum, hvorefter jeg/vi så er flyttet til sverige)
Kan Han benægte mig at få det eller hvad? Er godt nok forvirret
Er der andre der har prøvet at være dette igennem??
Jeg vil lige høre... Kan skatteverket benægte en at få svensk person nr?? Jeg var inde ved skatteverket d. 5 nov, hvor jeg søgte om at få det.. Og i dag har vi altså d. 25 nov, og jeg fik at vide at der ville gå ca 2 uger!! Fik tilsendt nogle papir ca en lille uge efter jeg havde søgt om svensk person nr, hvori der var en masse spørgsmål omkring min bopæl, økonomi osv... Nå men jeg ringte til min sagsbehandler i dag som har min sag og spurgte, hvorfor jeg ikke havde fået det endnu.. Og han havde ikk engang kigget på min sag (fair nok) Men han lød bare så skide mistroisk og var på tværs!!! Og sagde han ville sende mig yderligere spørgsmål, og begyndte at spørge ind til om jeg selv boede i lejligheden og spørge ind til min mand osv.. (min mand er på besøgsvisum, hvorefter jeg/vi så er flyttet til sverige)
Kan Han benægte mig at få det eller hvad? Er godt nok forvirret
Er der andre der har prøvet at være dette igennem??
Re: Skatteverket i Malmö
Det er helt normalt, og skyldes de mange danskere, som kun har proformaadresse i Malmø. Og ja, det kan nægtes, hvis du ikke reelt bor i Sverige eller planlægger ophold på under et halvt til helt år.
-
Dream Girl
Men det gør jeg! Det er ikke bare nogen proformaadresse...
Men kan han benægte mig at få et svensk person nr, pga jeg gerne vil familiesammenføres med min mand her i sverige? Det virker til at det er der skoen trykker! Han var meget interesseret i at vide, om min mand og jeg ville søge om opholdstilladelse til min mand her i sverige...
Altså det jeg har gjort, det er at jeg har fundet en lejlighed her i malmö og derefter meldte jeg mig ind på et studie i kbh da jeg så vil pendle frem og tilbage, som mange andre gør! Og grunden til det hele, det er jo pga FS, men er det virkelig så slemt gjort af mig ?? (der er jo mange andre som har gjort det af samme grund) Jeg synes virkelig han er efter mig!!! Han spurgte tilmed, hvorfor jeg ikke bare fandt en lejlighed i kbh, nu hvor jeg skulle studere der...
Og tak for svar
Men kan han benægte mig at få et svensk person nr, pga jeg gerne vil familiesammenføres med min mand her i sverige? Det virker til at det er der skoen trykker! Han var meget interesseret i at vide, om min mand og jeg ville søge om opholdstilladelse til min mand her i sverige...
Altså det jeg har gjort, det er at jeg har fundet en lejlighed her i malmö og derefter meldte jeg mig ind på et studie i kbh da jeg så vil pendle frem og tilbage, som mange andre gør! Og grunden til det hele, det er jo pga FS, men er det virkelig så slemt gjort af mig ?? (der er jo mange andre som har gjort det af samme grund) Jeg synes virkelig han er efter mig!!! Han spurgte tilmed, hvorfor jeg ikke bare fandt en lejlighed i kbh, nu hvor jeg skulle studere der...
Og tak for svar
Det er vel ikke så underligt at spørge, hvorfor du bosætter dig et andet sted end der, hvor du studerer. Andet ligger der ikke i det. Vær tålmodig.
-
Dream Girl
Okay. Han virker bare så mistroisk!!! Og er bange for jeg ikke får det

-
fundiver199
Så svarer du: "Fordi min mand ikke kan få opholdstilladelse i Danmark, og vi vil gerne bo sammen."Dream Girl skrev:Han spurgte tilmed, hvorfor jeg ikke bare fandt en lejlighed i kbh, nu hvor jeg skulle studere der...
Du kan ikke forvente, at alle i Sverige skal byde jer velkomne med åbne arme og synes, at det er helt fantastisk, at alle de danskere, heraf mange med såkaldt "anden etnisk baggrund", der ikke kan få deres ægtefæller til Danmark pga. de danske udlændingeregler, i stedet slæber dem med til Sverige.
Men I har retten på jeres side, og kan derfor være trekvart ligeglade med, hvad han personligt mener om jeres valg eller om indvandring i øvrigt. Og mon ikke det er der, skoen trykker?
-
Dream Girl
Ej!!! Nu har han igen sendt mig nogle spørgsmål!!! Han vil ha mig til at sende et studie intyg, hvor han vil se hvad jeg kommer til at studere, i hvilken omfatning (forstår ikke hvad han mener med det) og hvilken adresse skolen har på mig samt kontoudtog fra d. 1 november... Altså jeg har mit på det rene, så forstår ikke hvad det er ser gør ham så mistroisk!!!
Er det iorden, det han har gang i? Jeg har svaret på 8 spørgsmål før som han sendte til mig
Er det iorden, det han har gang i? Jeg har svaret på 8 spørgsmål før som han sendte til mig
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Send kopi af det, du har.
Du har ikke noget at skjule men du er uheldig at være rendt ind i en lille skrankepave. Han har lov til at undersøge din sag, men hvis han bliver ved udover det her, så begynder det at ligne chikane. I så fald kan du klage til hans overordnede.
Du har ikke noget at skjule men du er uheldig at være rendt ind i en lille skrankepave. Han har lov til at undersøge din sag, men hvis han bliver ved udover det her, så begynder det at ligne chikane. I så fald kan du klage til hans overordnede.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Dream Girl
Okay. Men jeg føler mig faktisk lidt krænket af denne unge mand (min sagsbehandler) .
Har også snakket i tlf med ham, og der stillede han mig OGSÅ spørgsmål!! Altså jeg synes sgu det er begyndt at blive for meget af det gode! Er der en slags retshjælp her i Malmö, som kan hjælpe mig med denne sag?
Har også snakket i tlf med ham, og der stillede han mig OGSÅ spørgsmål!! Altså jeg synes sgu det er begyndt at blive for meget af det gode! Er der en slags retshjælp her i Malmö, som kan hjælpe mig med denne sag?
Som nævnt danskere snyder i stort omfang med proformaadresser i Malmø, så du må forstå, at bevisbyrden ligger på dine skuldre.
Du skal altså bevise, at du vitterligt bor i Malmø og pendler til dit studium.
Du skal altså bevise, at du vitterligt bor i Malmø og pendler til dit studium.
-
fundiver199
Men hvis I får et uberettiget afslag, kan I selvfølgelig klage over det. Den svenske forvaltningslov minder om den danske, og et evt. afslag skal meddeles skriftligt og indeholde en klagevejledning.
Inden det kommer så vidt bør du selvfølgelig forsøge at få udstedt dit svenske personnummer ved at give myndighederne de oplysninger, de beder om.
Og et godt råd er IKKE at gøre det til et følelsesmæssigt og personligt spørgsmål og en slags "kamp" eller "manddomsprøve" mellem dig og sagsbehandleren.
Inden det kommer så vidt bør du selvfølgelig forsøge at få udstedt dit svenske personnummer ved at give myndighederne de oplysninger, de beder om.
Og et godt råd er IKKE at gøre det til et følelsesmæssigt og personligt spørgsmål og en slags "kamp" eller "manddomsprøve" mellem dig og sagsbehandleren.
-
Dream Girl
Jeg er bare så stresset for min mands visum udløber om 17 dage!!! Og jeg har ikke set skyggen af mit person nr!! Vi har heldigvis fået udfyldt ansøgningerne om FS, så vi er klar til at få dem indgivet... Men det stresser mig bare stadigvæk at jeg ikke har fået det endnu!!
-
Dream Girl
Jeg har forresten hørt noget om, at hvis man kan bevise man er indrejst i sverige, så har det ikke nogen betydning om ens visum er udløbet, når man skal til at søge FS...
Har jeg misforstået noget eller? Og i såfald, er der så ikke en som er sød at fortælle mig, hvad det helt præcist går ud på:)?
Har jeg misforstået noget eller? Og i såfald, er der så ikke en som er sød at fortælle mig, hvad det helt præcist går ud på:)?
Ved ansøgning efter EU-regler, bør ansøgning indleveres inden for 90 dage fra indrejse. Ophold lovligt indtil da, også med udløbet visum