Øresunds Pendlerkort
Øresunds Pendlerkort
Hej alle.
Er der nogen der kan fortælle mig hvad der bedst kan betale sig:
At købe pendler kort i Sverige eller i Danmark?
Er der evt. nogle fordele ved det ene frem for det andet?
På forhånd tak.
Er der nogen der kan fortælle mig hvad der bedst kan betale sig:
At købe pendler kort i Sverige eller i Danmark?
Er der evt. nogle fordele ved det ene frem for det andet?
På forhånd tak.
Re: Øresunds Pendlerkort
Tjek priser hos hhv. DSB og Skånetrafiken og vekselkursen. Ellers er største forskel at det fra Skånetrafiken er upersonligt og derfor kan lånes ud, mens DSBs er personligt.
Hej 
Hvis du er under uddannelse og får SU, kan du få rabat på dit pendlerkort:)
Hvis du er under uddannelse og får SU, kan du få rabat på dit pendlerkort:)
Sidst jeg checkede, var Jojo pendlerkort billigere end et DSB pendlerkort.
Og som nævnt, er Jojo kortet upersonligt, så man kan låne det ud.
Hvis du er i den situation at du får SU fra Danmark, kan du få et meget billigere Uddannelseskort i Danmark til omkring 600 kr.
Og som nævnt, er Jojo kortet upersonligt, så man kan låne det ud.
Hvis du er i den situation at du får SU fra Danmark, kan du få et meget billigere Uddannelseskort i Danmark til omkring 600 kr.
Tusind tak for jeres svar, og beklager mit eget sene respons.
Er desværre ikke studerende - det var ellers utrolig billigt!
Så vidt jeg har kunnet regne ud, er det faktisk billigst at købe pendlerkort i DK. (Hvis nogen sidder i samme situation som jeg.)
Det koster 1600 DKK ved DSB, som gælder området F+L i Danmark (Zone 1, 3 og 4), og A i Sverige, og kan bruges i Bus, Tog og Metro - Sverige og Danmark.
Det samme kort koster 1900 SEK ved Skånetrafiken, og med kursen idag, kan det ikke betale sig. (Udregnet ved Danske Bank).
Så vidt jeg har kunnet regne ud, er det faktisk billigst at købe pendlerkort i DK. (Hvis nogen sidder i samme situation som jeg.)
Det koster 1600 DKK ved DSB, som gælder området F+L i Danmark (Zone 1, 3 og 4), og A i Sverige, og kan bruges i Bus, Tog og Metro - Sverige og Danmark.
Det samme kort koster 1900 SEK ved Skånetrafiken, og med kursen idag, kan det ikke betale sig. (Udregnet ved Danske Bank).
Ja det danske er 7 kr. billigere pr. dags dato. Dog vil jeg igen minde dig om at kortet er upersonligt. Hvilket betyder at du kan låne det ud til venner/familie. Det har også en værdi såfremt du er i den situation.chris23 skrev:Tusind tak for jeres svar, og beklager mit eget sene respons.
Jeg har selv øresundskort af den grund at du selv kan bestemme antallet af dage (min 30 dage), hvorimod på jojo-kortet er du tvunget til at købe 30 - 60 - 90 dage.
Når man selv kan vælge antallet af dage, man man f.eks. købe 31dage, så det passer med at man ikke har kortet i en weekend, hvis man alligevel ikke tager på arbejde i weekenderne i DK. Du kan også få det til at passe med at du ikke har kort i de perioder hvor du holder ferie. Det spare man en del på.
Når man selv kan vælge antallet af dage, man man f.eks. købe 31dage, så det passer med at man ikke har kortet i en weekend, hvis man alligevel ikke tager på arbejde i weekenderne i DK. Du kan også få det til at passe med at du ikke har kort i de perioder hvor du holder ferie. Det spare man en del på.