Remo skrev:Hej allesammen jeg skal snart til interview på migrationsverket angående familiesammenføring til min mand som bor i Libanon, vi har ventet i 12 måneder. Jeg vil spørge om nogle af jer har været til interview? Hvad er spørgsmålene, og hvor lang tid vare det?:)
Hej Remo.
Min mand bor også i Libanon

Og han har endelig fået opholdstilladelse, det blev han tildelt efter 4 dage fra den dag jeg var til interviewet.
Interviewet varede i 2 timer, hvor der var dansk tolk tilstede ( via telefonen ). Dette vil være en god ide, så man er sikker på at man har forstået spørgsmålet rigtigt, og dermed også svarer på en forståelig måde.
sagsbehandleren som interviewer dig, er også den person som træffer beslutningen.
Han startede med at stille spørgsmål om vores forhold til hinanden, hvor vi mødes? Hvordan vi træffes og havde kontakt til hinanden?Det skulle jeg forklare meget detaljeret, helst med datoer:) Han spurgte om hvor tit jeg rejste til LIbanon, og hvilke datoer det var?
Dermed skulle jeg forklare hvordan forlovelsen foregik, og dermed også brylluppet med en masse detaljer og tidspunkter.
Så blev der stillet spørgsmål om min mand, hans familie, forældre, søskende, studie og arbejde. Hvornår han blev færdig med uddannelsen, og hvad han laver idag.
Han stillede spørgsmål om hvor jeg boede, hvordan jeg konkret pendlede frem og tilbage. Han spurgte om pendlerkort som jeg selfølgelig havde med. Den tog han en kopi af.
Han vil også se de forrige, men dem havde jeg smidt ud. Så han ville have at jeg skulle sende ham et udskrift fra min konto, hvor man kunne se at der var blevet hævet penge til pendlerkortet i de seneste måneder. Og dette fik jeg selvfølgelig gjort
Han spurgte også om hvor jeg handlede ind ( en god ide hvis man har bonner på sine indkøb i Sverige ) - Det havde jeg ikke. Men det havde åbenbart ikke den store betydning.
Han spurgte om hvordan jeg mødes med mine venner fra Danmark?
Om mit Studie i danmark, og om min familie og søskende. Og om min familie som bor i Sverige. Om jeg har et svensk abonnement. (Jeg havde et kopi af abonnementets kontrakt med- som han også tog kopi af )
Det er vigtigt at man har nogle beviser på at man reelt bor i Sverige.
Man må sige at det var et langt interview. Men det gav jo kun et godt resultat

)
Jeg håber på at dette har hjulpet dig lidt, så du idet mindste ved hvad det kommer til at handle om (:
- Hvornår skal du til interview Remo ?