Visum til Peruviansk kæreste

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Danmark/Peru

Visum til Peruviansk kæreste

Indlæg af Danmark/Peru » 18.11.2013 13:56:23

Hej allesammen.

Jeg håber i kan svare mig på mine spørgsmål.
Nu har jeg siddet herinde og kigget rigtig meget på de forskellige forums osv men synes stadig jeg vakler en smule.

Min/vores situation:
Jeg var i Peru i januar 2013 og mødte mit livs kærlighed, Carlos, i Mancora. Alt er dejligt og vi elsker hinanden rigtig meget. Men vi har nu levet på hver sin side af jorden i 10 måneder, og vil gerne have en plan så vi kan leve sammen. Jeg har naturligvis besøgt ham 2 gange siden (i maj og september/oktober) og planlægger endnu en tur til januar, hvor vi forhåbentlig kan få styr på det hele.

Vores plan er som følger:
I slutningen af april tager jeg endnu engang til Peru. Hjemrejse d. 1 eller 2 maj hvor Carlos skal med. Så vil vi gerne giftes d. 19/7 her i Danmark.
Carlos bliver 24 d. 31. Juli, så han når altså lige præcis at fylde 24 inden hans turist visum udløber d. 1 eller 2 august, og så kan vi søge om opholdstilladelse. - Det bliver sådan noget lige-op-over agtigt noget. Men har bare et vennepar som skal giftes 3. Maj og det vil jeg super gerne være hjemme til jo, og det kunne være ret lækkert ENDELIG at have sin forlovede med som sin plus 1. ;)

Nu har jeg læst om en masse som er blevet gift i Peru først, har fået legaliseret deres vielsesattest og derefter søgt om familiesammenførelse. Er det smartere at gribe det an på den måde så? Og i så fald så kan vi vel først søge om det når han så ER fyldt 24, og derved går planerne om vores bryllupsfest 19/7 lidt i vasken. - Selvom vi i så fald blev gift i Peru så ville vi alligevel holde festen i Danmark nemlig. :)

Jeg håber i kan hjælpe mig med at komme tættere på et liv med den mand jeg elsker. :)

Mvh
Lenette

fundiver199

Re: Visum til Peruviansk kæreste

Indlæg af fundiver199 » 18.11.2013 15:32:30

I kan søge FS, når han er fyldt 23½ år. Så træder opholdstilladelsen bare først i kraft, når han fylder 24 år, hvis US når at færdigbehandle ansøgningen inden da.

Danmark/Peru

Indlæg af Danmark/Peru » 03.12.2013 10:45:16

Det vil sige at han i princippet kunne komme hertil nu her til Februar og blive gift osv allerede der? :) Det ville være nice! :D

Danmark/Peru

Indlæg af Danmark/Peru » 03.12.2013 10:57:08

Eller er det så ikke smartest at blive gift dernede, og så bare søge familiesammenføring med det samme derefter?
Jeg skal nemlig derned her til januar, så jeg ville jo kunne søge det når jeg kom hjem. :)

Besvar