Ferien må jo så gå ud af Schengenområdet, da man ikke kan rejse rundt inden for Schengen, heller ikke med en tilbagerejsetilladelse.
Og jeg ved det ikke præcis, men jeg ville spørge der, hvor I har afleveret ansøgning om opholdskort, altså Statsforvaltningen.
Fs med kone og barn
Re: Fs med kone og barn
Tak Skaanebo
Det vil jeg gøre
Det vil jeg gøre
hej igen
Jeg har kontakt med statsforvaltning, og fik oplys at det er bedst at vente på afgørelse før man rejer nogen steder.
Er der nogen som ved bedre eller kender noget til det?
Jeg synes ikke at hende inde i statsforvaltning vidste helt hvad hun skulle rådgive mig, da hun skulle ind og spurgte en anden kollega og derefter kom med dette svar.
Derudover kan hun endda oplyse, at vores sag er oprettet i systemet pr 17-9-13, men om der vil gå 2 el 3 el 4 uger vides ikke. Pga af travlhed.
Mvv
Berning
Jeg har kontakt med statsforvaltning, og fik oplys at det er bedst at vente på afgørelse før man rejer nogen steder.
Er der nogen som ved bedre eller kender noget til det?
Jeg synes ikke at hende inde i statsforvaltning vidste helt hvad hun skulle rådgive mig, da hun skulle ind og spurgte en anden kollega og derefter kom med dette svar.
Derudover kan hun endda oplyse, at vores sag er oprettet i systemet pr 17-9-13, men om der vil gå 2 el 3 el 4 uger vides ikke. Pga af travlhed.
Mvv
Berning
Normalt kan man få en tilbagerejsetilladelse, hvis der er tvingende omstændingheder, som gør det nødvendigt, fx alvorlig sygdom eller dødsfald i familien, men ikke for planlagte ferierejser eller lignende.