HEJ ALLE:)
Jeg er igang med at udfylde fa1 vedr fs ved eu regler, men er kommet i tvivl om nogle spørgsmål i ansøgningen..
Der spørges om jeg har været selvforsørgende eller studerende i sverige.. Jeg har arbejdet og studeret i dk, og derfor har jeg vel været begge dele? Eller skal jeg kun krydse af ved selvforsørgende? Har arbejdet i dk under hele perioden (7 måneder i sverige)
En anden ting er at der blir spurgt om et evt udlændingenummer/id nummer/ cpr nummer på min mand.. Han har svensk cpr nr og opholdstilladelse.. Hvilket nummer skal skrives her? For han har jo ikke noget danskcpr eller udlændinge nummer?
Jeg vil også lige have bekræftet at min mand og jeg sammen kan indlevere ansøgningen i danmark? Altså hos udlændingeservice? Det må han godt med sin svenske opholdstilladelse?
Ikke?
Til sidst vil jeg høre om der er nogen der ved noget om hvor vidt der bliver afholdt interviews af de søgende ved indlevering af ansøgningen hos udlændingeservice i kbh?? Har hørt lidt rygter! Ved ikke lige om det passer...
Og det er i udlændingeservice borgerservice ansøgningen skal indsendes ikke?
På forhånd tak!!! Dette forum har været en STOR hjælp!
Hurtig respons ønskes ))
Hjææææællp!!!
-
fundiver199
Re: Hjææææællp!!!
Med mindre du har arbejdet eller studeret i Sverige, har du været selvforsørgende / person med tilstrækkelige midlerMrsD skrev:Der spørges om jeg har været selvforsørgende eller studerende i sverige.. Jeg har arbejdet og studeret i dk, og derfor har jeg vel været begge dele? Eller skal jeg kun krydse af ved selvforsørgende? Har arbejdet i dk under hele perioden (7 måneder i sverige)
Så skal I ikke skrive noget, for I kan jo ikke angive oplysninger, der ikke findes.MrsD skrev:En anden ting er at der blir spurgt om et evt udlændingenummer/id nummer/ cpr nummer på min mand.. Han har svensk cpr nr og opholdstilladelse.. Hvilket nummer skal skrives her? For han har jo ikke noget danskcpr eller udlændinge nummer?
Ja.MrsD skrev:Jeg vil også lige have bekræftet at min mand og jeg sammen kan indlevere ansøgningen i danmark? Altså hos udlændingeservice? Det må han godt med sin svenske opholdstilladelse?
Ikke?
Ikke som en fast procedure i hvert fald. Men derfor kan der vel godt have været enkelte sager, hvor US har vurderet, at en samtale kunne være den mest hensigtsmæssige måde at afklare nogle konkrete tvivlsspørgsmål omkring sagen. F.eks. om der er tale om et pro forma ægteskab.MrsD skrev:Til sidst vil jeg høre om der er nogen der ved noget om hvor vidt der bliver afholdt interviews af de søgende ved indlevering af ansøgningen hos udlændingeservice i kbh?? Har hørt lidt rygter! Ved ikke lige om det passer...
Ja det er en af mulighederne.MrsD skrev:Og det er i udlændingeservice borgerservice ansøgningen skal indsendes ikke?