Hjælp til ansøgningsskema

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Infamous

Hjælp til ansøgningsskema

Indlæg af Infamous » 26.10.2013 19:54:48

Hej Forum

Jeg er helt ny herinde og undskylder hvis indlæget er skrevet det forkerte sted.

jeg bor i SE men arbejder i DK, jeg vil gerne flytte tilbage til Danmark og jeg vil gøre brug af EU -reglen.
Jeg er igang med at udfylde ansøgningen, og et sted skal man skrive noget med om man har været studerende, eller om man har drevet virksomhed i sverige eller bare arbejdet i sverige, her kan man også vælge "person med tilstrækkelige midler" jeg tror jeg skal vælge den, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal skrive på understregen, se spørgsmålet herunder:
# Person with sufficient income or means (self supporting); how did you support yourself?_______.

jeg sætter hak i denne boks, som person med tilstækkelige midler, men hvad skal der stå på understregen?
Kan man skrive : from working in denmark

Jeg vil bare være sikkert på at jeg ikke skriver noget forkert.
Tak for hjælpen
Infamous

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hjælp til ansøgningsskema

Indlæg af mh1 » 26.10.2013 20:17:51

Hvis du vil tilbage til DK, så ville jeg i dit sted bruge det danske ansøgningsskema :wink:
- men skriv blot at du har arbejdet i DK og vedlæg ansættelseskontrakt og/eller lønsedler.

Husk endelig beviser for din pendling.
mh
Rådgiver for ÆUG

Infamous

Indlæg af Infamous » 27.10.2013 12:05:50

Ja det tror jeg også jeg vil gøre..
Tak for svaret ..
Infamous

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 27.10.2013 21:42:01

Hov - husk at KUN vedlægge kopier, hvis det er noget, hvis original du kan få brug for senere. Ting kan komme for skade at forsvinde, når de kommer til at ligge i sagsbunker ...
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar