Sambo i sverige til en der er udvist fra Danmark

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Fadime

Sambo i sverige til en der er udvist fra Danmark

Indlæg af Fadime » 20.10.2013 22:20:24

Hej jeg skriver fordi jeg har brug for information angående det der kaldes 'sambo' . Min kæreste som jeg har kendt i 6 år og har været i et forhold med i over 2 år var i danmark ulovligt og han blev fanget for et par måneder siden så dvs han blev sendt tilbage til tyrkiet. Sagen er så jeg bor i sverige og jeg vil gerne have ham til sverige med det der kaldes sambo .. Jeg ved så ikke om det er muligt da han ikke kan komme til Danmark i 6 år og de som havde noget med sagen og gøre forklarede også at han ikke kunne komme til schengen landende med visum.. Hvilke regler gælder så her med hensyn til sambo . Er det muligt at han kan komme hvis vi søger om sambo "tilstand" .. Håber der er nogen der kan hjælpe da vi er i nød :((

fundiver199

Re: Sambo i sverige til en der er udvist fra Danmark

Indlæg af fundiver199 » 21.10.2013 06:20:43

I vil formentlig stå bedre, hvis I bliver gift. Når man er udvist fra et andet schengenland pga. ulovligt ophold vil en påstand om, at man har en "kæreste" i Sverige, som man pludselig har fået lyst til at bo sammen med, nok virke meget utroværdig.

Men ellers står en SIS-indberetning i princippet ikke i vejen for, at man kan få opholdstilladelse i Sverige. Men man kan, som du selv skriver, naturligvis ikke få visum.

Hvis I bliver gift, kan I også anvende EU-reglerne, hvor der kun må gives afslag, hvis han udgør en fare for den offentlige sikkerhed, sundhed eller orden, eller hvis du lever af svensk socialhjælp.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 21.10.2013 06:22:16

PS. Dit indlæg er ikke på engelsk, så du havde placeret det i et fuldstændig forkert forum. Jeg har derfor nu flyttet det.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 21.10.2013 08:17:48

Jeg ville ikke være så bekymret, når I kan dokumentere to års forudgående samliv, også selv om han har været i DK illegalt. Men ja, bevisbyrden for jeres forholds oprigtighed hviler hos jer. Og hvis I er klar til at gifte jer, så gør endelig det, for det vil understøtte ansøgningen.

Besvar