hvordan står vi i fht. forsørgelseskravet?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ditte Patricia

hvordan står vi i fht. forsørgelseskravet?

Indlæg af Ditte Patricia » 24.07.2008 13:35:55

Hej alle sammen..

Jeg vil høre om der er nogen der har erfaringer ang. forsørgelseskravet.

Vores situation er den at vi skal til at søge om FS for 2. gang. Vi er gift og har 2. barn på vej.. :) Men eftersom jeg er meget gravid og skal starte på uddannelse i næste md. har jeg ikke mulighed for at arbejde fuldtid.
Så min indkomst kommer altså derfor kun til at være en sølle SU på ca.5000kr om mdr.

Er det nok??? hvis vi også stiller garantien på de 58.000kr?
Eller ser det bare rigtig skidt ud?

Det ser ud til at til at vi har/får styr på alt andet, men min økonomi bekymrer mig nu alligevel!

Vi er begge over 24år, men der næsten 10års aldersforskel mellem os.

Hvis nogen ved noget, så hold jer indelig ik tilbage.. :)

Schjerbeck

Indlæg af Schjerbeck » 24.07.2008 14:42:18

hey Ditte

Jeg er bange for at det ikke er nok... kan ikke lige finde de præcis regler, men det er noget med at de regner med at man skal tjene 2x kontanthjælp, så er bange for at 5000 om måneden er alt for lidt... men ring og hør US om det... de skulle kunne give et mere præcis svar.

§ 7. Har referencen ikke forsørgelsespligt over for andre personer eller alene forsørgelsespligt over for mindreårige børn, anses det for godtgjort, at referencen er i stand til at forsørge ansøgeren, når referencen har en månedlig bruttoindkomst, der mindst svarer til summen af de månedlige bruttoydelser, som referencen og ansøgeren tilsammen ville kunne modtage efter lov om aktiv socialpolitik § 25, stk. 12, nr. 1, jf. stk. 13 og 14, eller § 25, stk. 12, nr. 2, jf. stk. 13 og 14.

Stk. 2. Ved beregningen af forsørgelsesbeløbet efter stk. 1 lægges det til grund, at referencen og ansøgeren ikke har indkomst og formue, og at referencen og ansøgeren ville kunne modtage månedlige bruttoydelser efter lov om aktiv socialpolitik § 25, stk. 12, nr. 1, jf. stk. 13 og 14, eller § 25, stk. 12, nr. 2, jf. stk. 13 og 14, uanset om de pågældende ikke er fyldt 25 år, jf. dog stk. 3.

Stk. 3. Er ansøgeren ikke fyldt 18 år, skal den månedlige bruttoydelse, som den pågældende ville kunne modtage efter lov om aktiv socialpolitik, ikke medregnes ved beregningen af forsørgelsesbeløbet efter stk. 1.
:cry: :cry: :cry: :lol: :cry:

Besvar