Bolig krav
-
Dream Girl
Bolig krav
Hej alle sammen!
Hvad er der af boligkrav når man skal søge om familiesammenføring i Sverige??
Tak på for hånd
Hvad er der af boligkrav når man skal søge om familiesammenføring i Sverige??
Tak på for hånd
-
fundiver199
Re: Bolig krav
At man er folkebogført på adressen. Og i Sverige kan man kun blive folkebogført på en adresse, hvis hver kernefamilie råder over sit eget rum i boligen, der ikke er et gennemgangsrum. Det er for så vidt ikke et krav for at opnå familiesammenføring. Men da man jo naturligvis skal være folkebogført i Sverige for overhovedet at kunne søge som dansk statsborger, så bliver det det alligevel indirekte.
-
Dream Girl
Så man skal ha en 2 værelses, hvis man er to personer...? Er det forstået rigtig?
-
fundiver199
Nej man skal have en 2-værelses, hvis man er 2 kernefamilier. Altså f.eks. 1 familie, som består af 1 voksen. Og en anden familie, som består af 2 voksne og 3 børn. Så hvis din fætter f.eks. skal bo sammen med jer, skal I have mindst 2 værelser.
-
Dream Girl
Ah nu forstår jeg..
Jeg har os lige et andet spørgsmål. Min mand og jeg er blevet tilbudt en lejlighed, men kontrakten bliver kun mellem mig og ham. Er det lovligt? Altså udlejeren ejer lejligheden..
Jeg har os lige et andet spørgsmål. Min mand og jeg er blevet tilbudt en lejlighed, men kontrakten bliver kun mellem mig og ham. Er det lovligt? Altså udlejeren ejer lejligheden..
-
Dream Girl
Kontrakten bliver mellem mig og udlejeren...
Det var det jeg mente
Det var det jeg mente
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Ja, hvis det er en ejerbolig er der ikke nogen andre, som skal godkende lejemålet. Så er det ikke fremleje, men ganske almindelig leje.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Du er sikker på, det er en ejerbolig og ikke en bostadsrätt? Ejerboliger er ET nyt begreb i Sverige, og der eksisterer kun ganske få ejerboliger.
Du skal jo desuden vise kontrakten til myndighederne, så hvad ligger der i udtrykket, at det bliver mellem jer?
Jeg synes, det lugter af, at nogen forsøger at fremleje en andelsbolig ulovligt.
Du skal jo desuden vise kontrakten til myndighederne, så hvad ligger der i udtrykket, at det bliver mellem jer?
Jeg synes, det lugter af, at nogen forsøger at fremleje en andelsbolig ulovligt.
-
Dream Girl
Altså har spurgt om vi kan Folke registrereres på adressen, og det siger udlejeren vi godt kan? Og var det ikke det der skulle til før man kunne familiesammenføres? Og selvfølgelig at lejligheden er stor nok
Udlejeren siger at han har købt lejligheden og at den os skal sælges på et senere tidspunkt... Så går da udfra det er hans? Men har læst herinde noget med at boligforening skal godkende lejekontrakten og så tænkte jeg om det også galte i denne situation?
Udlejeren siger at han har købt lejligheden og at den os skal sælges på et senere tidspunkt... Så går da udfra det er hans? Men har læst herinde noget med at boligforening skal godkende lejekontrakten og så tænkte jeg om det også galte i denne situation?
-
Dream Girl
Okay skal jeg bare spørger ham eller kan jeg tjekke på en anden måde??
-
Dream Girl
har fundet ud af det er bostadratt ...
Men han siger der ikke er noget som er ulovligt?
Men han siger der ikke er noget som er ulovligt?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Hvis det er en bostadsrätt, så SKAL han og du have tilladelse fra boligforeningen til at du må leje den - hvis du ikke kan få det, så er det en ulovlig fremleje, som du ikke kan bruge til noget som helst.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Dream Girl
Ok, har konfronteret ham med det nu... Han vil spørge bostadsrättsföreningen om det kan lade sig gøre for os at flytte ind.
Han nævnte os noget med, at hvis han lejer den ud i et halvt år til os, så SKAL han sælge den derefter. Er det rigtigt??
Han nævnte os noget med, at hvis han lejer den ud i et halvt år til os, så SKAL han sælge den derefter. Er det rigtigt??
Reglerne i Sverige er sådan, at for at fremleje en andelsbolig, skal det godkendes af brf. Og det skal begrundes, hvorfor man ønsker at fremleje. Fremleje vil ofte kun ske for 6 måneder ad gangen, og vil normalt højst være for to år. Derefter skal personen, som ejer andelen enten flytte tilbage eller sælge.