ER US kommet bagefter med sagsbehandlingerne gnerelt?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Nicolai
Geografisk sted: Aarhus, Denmark

ER US kommet bagefter med sagsbehandlingerne gnerelt?

Indlæg af Nicolai » 21.07.2008 19:08:43

Hej og god sommer til alle :D

Er der nogen, som kan be- eller afkræfte om US er sakket bagud mht. behandlingen af FS ansøgninger? Vi indleverede primo maj, og har stadig ikke hørt noget :?

Jeg snakkede med en kammerat, som sagde han havde hørt, at de var kommet bagud grundet nyt edb-system (den har man efterhånden hørt et par gange mht. det offentlige system).

Dernæst:

Er det sandt at udlændingeservice, når jeg er under 24 kan give tilladelse f.eks. d. 01.08, men at min kone så skal HJEM OG VENTE til til bliver 24 d. 16. august???

Jeg har meget lyst til at ringe og skynde på sagsbehandleren, men jeg er på grund af ovenstående også bekymret for, om ansøgningen skulle "gå for hurtigt igennem" (læs: inden d. 16.08).

SraPacheco

Indlæg af SraPacheco » 21.07.2008 19:52:02

Hejsa!
Jeg kan ikke lige hjælpe dig mht. 24-års reglen og dit spørgsmål ang. dette.
Jeg ringede til Udlændingeservice for at få bekræftet at de havde modtaget vores papirer fordi der var lidt bøvl med indleveringen af min mads papirer, da dette skulle foregå via den svenske ambassade i Havanna. Og da jeg ringede fik jeg at vide, at man normalt vil få en skriftlig bekræftelse inden for 7 dage, men da de var bagud så det kunne godt tage længede tid.
Jeg har imidlertid modtaget bekræftelsen efter 14 dage, og sammen med bekræftelsen også et brev om anmodning af sikkerhedsstillelse, fordi de har vurderet at vi opfylder betingelserne. Så jeg vil ikke ligefrem sige at de har været langsomme.
Men hvis du slet ikke har hørt noget og heller ikke har fået en bekræftelse på at de har modtaget jeres papirer, så synes jeg da at du skal ringe til dem og spørge.
Hilsen Unna

Nicolai

Indlæg af Nicolai » 21.07.2008 19:57:58

SraPacheco skrev:Hejsa!
Jeg kan ikke lige hjælpe dig mht. 24-års reglen og dit spørgsmål ang. dette.
Jeg ringede til Udlændingeservice for at få bekræftet at de havde modtaget vores papirer fordi der var lidt bøvl med indleveringen af min mads papirer, da dette skulle foregå via den svenske ambassade i Havanna. Og da jeg ringede fik jeg at vide, at man normalt vil få en skriftlig bekræftelse inden for 7 dage, men da de var bagud så det kunne godt tage længede tid.
Jeg har imidlertid modtaget bekræftelsen efter 14 dage, og sammen med bekræftelsen også et brev om anmodning af sikkerhedsstillelse, fordi de har vurderet at vi opfylder betingelserne. Så jeg vil ikke ligefrem sige at de har været langsomme.
Men hvis du slet ikke har hørt noget og heller ikke har fået en bekræftelse på at de har modtaget jeres papirer, så synes jeg da at du skal ringe til dem og spørge.
Hilsen Unna
Jo jo.. vi har skam fået et kviteringsbrev (primo maj), og der stod at det ville kræve en nærmere vudering, om vi opfyldte kravene... :?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 22.07.2008 08:10:54

US kan sagtens udstede en opholdstilladelse, selvom den ene eller begge ægtefæller endnu ikke er fyldt 24 år. Opholdstilladelsen gælder så bare først fra det øjeblik, hvor det er tilfældet. Opholdstilladelsen kan udstedes op til 6 måneder før 24 års fødselsdagen, d.v.s. når begge ægtefæller er fyldt 23½ år.

Hvad man gør, hvis vedkommende allerede er i Danmark og har processuelt ophold, det ved jeg faktisk ikke.

Nicolai

Indlæg af Nicolai » 22.07.2008 08:56:06

Hvorfor har man så i det hele taget lavet en grænse for ansøgning, som hedder 23½, hvis det ikke kan få nogen effekt før 24? Jeg tror dog godt, hun kan blive, når hun pt. hgar processuelt ophold.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 23.07.2008 05:52:24

Nicolai skrev:Hvorfor har man så i det hele taget lavet en grænse for ansøgning, som hedder 23½, hvis det ikke kan få nogen effekt før 24?
Det har man vel, fordi der er 3-7 måneders sagsbehandlingstid. Hvis ansøgningen først kunne indleveres den dag, hvor ansøgeren fylder 24, så ville vi jo reelt have en 24½ års regel eller noget i den retning.

Besvar