Er det virkeligt så nemt . . .

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar

Bliver du mere forvirret af de nye eu regler ??

Afstemning sluttede 31.07.2008 17:38:25

Ja
6
75%
Nej
2
25%

Afgivne stemmer: 8

Claus

Er det virkeligt så nemt . . .

Indlæg af Claus » 21.07.2008 17:38:25

Hej Alle,
Nu ligger de nye EU regler jo flere spørgsmål på bordet. Og mange ønsker ikke at besvare sæt nu de får håret i postkassen. Men kan det virkeligt være rigtigt at jeg kan tage 14 dages ferie fra mit arbejde. Tage til tyskland eller sverige og mødes med min kone der og arbejde på et hotel eller andet jorbærplukkeri og derefter tage hende kvit og frit med til Danmark ?? Eller hvad er arbejde" af marginal karkkter" ??(ref nyidanmark.dk)

Eller skal man rykke alle pæle op og flytte bolig, arbejde, bank osv for at det skal fungerer ??

Nogen som har spurgt her og der, eller har erfaringer ??

Kys & Kram,

Claus

ZB

Indlæg af ZB » 21.07.2008 20:37:47

Kære Claus

Der er intet forandret andet i forhold til den gamle Slesvig - og Sverigesløsning end at US nu har defineret at arbejde skal være min. 2 uger i forhold til de 4-6 måneder før.... MEN MEN MEN de vil vurdere hver enkelt sag nøje....

I skal altså det sidste du foreslår: have arbejde, have en bolig og din ægtefælle skal have opholdstilladelse i det andet EU-land før det overhovedet kan lade sig gøre. Du må selvfølgelig godt arbejde med hvad som helst der der ikke er noget krav til jobbets indhold bare at lønnen skal komme fra det andet EU-land og ikke som udstationeret fra DK.

Besvar