Svensk medborgereskab (Pas)
Re: Svensk medborgereskab (Pas)
Han har været i Sverige i mere end fem år, og alt det som de kraver har vi på plads. Men er du sikker på at jeg kan søge om det nu, hvor jeg også har en ansøgning om permanent opholdstilladelse i migrationsverket ?? Må man godt det, ville de ikke sige noget til det ?
Han har været i Sverige i mere end fem år, og alt det som de kraver har vi på plads. Men er du sikker på at jeg kan søge om det nu, hvor jeg også har en ansøgning om permanent opholdstilladelse i migrationsverket ?? Må man godt det, ville de ikke sige noget til det ?
Altså I har jo gjort det mere besværligt for jer selv, end det er nødvendigt. Han kan søge om svensk statsborgerskab efter 5 år i Sverige, og han har allerede permanent opholdsret i Sverige, så hvorfor overhovedet bruge tid og energi på at søge om permanent opholdstilladelse efter svenske regler, hvis han ønsker svensk statsborgerskab? For det kan han jo søge om allerede i dag. Og så er den svenske opholdstilladelse jo fuldstændig irrelevant.
Alt sådan noget havde jeg slet ikke vidst. De ikke så gode til at svarer på spørgsmålene i migrationsverket. Kan huske jeg spurgte en sagsbehandler i migrationsverket om jeg kan søge om statsborgskab inden jg søgte om permanenten. Hun sagde nej, men havde hørt fra nogle bekendte at man sagtens kan. Mener du at jeg sagtens kan have to ansøgninger inde hos migrationsverket? Vil de ikk tænke noget underligt, eller give mig afslag eller sende mig min ansøgning om statsborgskab tilbage. Hjælp hjælp !!
Ja, din mand kan allerede nu søge om svensk statsborgerskab.
Ja, han kan også søge om både PUK og PUT.
Ingen af disse ansøgninger påvirker hinanden.
Et opholdskort er blot bevis på en ret, din mand allerede har.
Ja, han kan også søge om både PUK og PUT.
Ingen af disse ansøgninger påvirker hinanden.
Et opholdskort er blot bevis på en ret, din mand allerede har.
Hvad er puk og hvad er Pat ? Så det ville slet ikk spille nogle rolle hvis jg søger om statsborgskab ?? Mange mange tak, ved du om jeg skal sende nogle papir med ansøgningen ?
Jeg går ud fra, det stadig ikke handler om dig, men om din mand, altså at det er ham, som vil blive svensk og skal ansøge.
Put = permanent uppehållstillstånd (svenske regler)
Puk = permanent uppehållskort (EU-regler)
Det fremgår af respektive ansøgningsskemaer hvad der skal vedlægges af dokumentation.
Put = permanent uppehållstillstånd (svenske regler)
Puk = permanent uppehållskort (EU-regler)
Det fremgår af respektive ansøgningsskemaer hvad der skal vedlægges af dokumentation.
Ja det handler om min mand
mange mange tak, søger om statsborgskab imorgen. Taaaaak for din hjælp
Hej
Er der nogen der ved om man ved brug at sit svenske personnummer kan logge ind på et register for at se status på sig selv ( lidt ligesom i DK mht borger.dk hvor man kan se status på bopæl, flytninger o.s.v) ???
Eller er det KUN og UDELUKKENDE via skatteverket at man kan bestille diverse dokumenter ??
mange tak for råd og vejledning
Er der nogen der ved om man ved brug at sit svenske personnummer kan logge ind på et register for at se status på sig selv ( lidt ligesom i DK mht borger.dk hvor man kan se status på bopæl, flytninger o.s.v) ???
Eller er det KUN og UDELUKKENDE via skatteverket at man kan bestille diverse dokumenter ??
mange tak for råd og vejledning