Dette er kun en mulighed, hvis man opfylder de vilkår, som er knyttet til at benytte EU-retten. Det er ikke en mulighed, hvis man lever af bistandshjælp i Sverige.RainbowAlanya skrev:
En anden mulighed er at hun flytter til Sverige og de søger visum til manden. Når han kommer til Sverige kan ansøgning om FS indleveres og ventetiden kan bruges i Sverige.
Held & Lykke!
Mvh. http://www.rainbowalanya.blogspot.com
vende tilbage til DK
Re: vende tilbage til DK
Ja, man kan søge bistandshjælp så snart man er folkeregistreret i Sverige. I praksis skal man dog nok medbringe tilstrækkeligt med penge til, at man kan klare sig selv økonomisk i hvert fald den første måneds tid, for der indgår jo også en vurdering hos socialtjeneste om, om hvorvidt der er opstået en ny social situation, og om man har gjort alt, hvad der har været en muligt, for at blive selvforsørgende.simsim skrev:tusind tak skaanebo![]()
men hvor langtid tager det hvis man søger efter det national regler? og Kan hun søge bistandshjælp fra dag one? hvor hen skal hun søge om bistand? og hvor lang tid tager det til hun få svaret på familiesammenføring ansøgning?
FS tager mellem 9 og 12 måneder for tiden.
tak for svaret.
skal man vise sin lejekontrakt når man søger visum til sin mand i sverige??? og hvilket dokumenter kræver det fra mig??
skal man vise sin lejekontrakt når man søger visum til sin mand i sverige??? og hvilket dokumenter kræver det fra mig??
Ikke for at søge visum, men ja for at søge om opholdstilladelse.
Hej alle
Nu har min veniende fået sin personbevis i sverige. Hun vil gerne have sin mand på besøge .
Hvad er det næste skridt? Skal hun tage til migrationsverket og ansøge om visum? eller hvordan kommer tingene til at forgå med hensyn til besøg Visum?
Nu har min veniende fået sin personbevis i sverige. Hun vil gerne have sin mand på besøge .
Hvad er det næste skridt? Skal hun tage til migrationsverket og ansøge om visum? eller hvordan kommer tingene til at forgå med hensyn til besøg Visum?
Når manden bor i udlandet, er det ham, som skal søge visum ikke din veninde. Og det hun skal gøre, er blot at skaffe et personbevis med "ändamål: inbjudan" påført fra Skatteverket og sende til ham. Så søger han via Sveriges ambassade eller konsulat.
Hej
først vil jeg takke jer alle for den store hjælp vi har fået af jer.
Min kusine skal giftes med en der har opholdt sig i Dubai i 7 år. Han er oprindeligt fra Libanon. Nu er de begge to i Libanon og skal giftes, men hun har fået at vide, at man skal giftes i det sidste land, som man har opholdt sig de sidste fem år. Kan det passe?
Og hvis det er tilfældet, kan man så gifte sig i Libanon og få godkendt sit ægteskabspapirer i Dubai. Begge to er nemlig i Libanon og vil meget gerne giftes i Libanon.
Jeg vil gerne understrege, at hun gerne vil bo i Sverige og lave familiesammenføring dér.
først vil jeg takke jer alle for den store hjælp vi har fået af jer.
Min kusine skal giftes med en der har opholdt sig i Dubai i 7 år. Han er oprindeligt fra Libanon. Nu er de begge to i Libanon og skal giftes, men hun har fået at vide, at man skal giftes i det sidste land, som man har opholdt sig de sidste fem år. Kan det passe?
Og hvis det er tilfældet, kan man så gifte sig i Libanon og få godkendt sit ægteskabspapirer i Dubai. Begge to er nemlig i Libanon og vil meget gerne giftes i Libanon.
Jeg vil gerne understrege, at hun gerne vil bo i Sverige og lave familiesammenføring dér.
-
fundiver199
Det må de nok afklare i Libanon, da der næppe er nogen her i forum, der har overblik over kravene for at indgå ægteskab i netop det land. I Danmark kan man godt blive gift, selvom ingen af parterne har bopæl i Danmark. Men det er ikke sikkert, det også gør sig gældende i Libanon.
Hej fundevir. Problemet er ikke indgåelsen af ægteskabet i Libanon fordi det kan man godt bliv gift der. Men mit spørgsmål var om migretionsverket acceptere at ægteskabet indgå i Libanon mens mandens ophold de sidste 7 år var i Dubai og han opholder sig stadige der men skal giftes i Libanon fordi familien bor der.
Hvorfor skulle det ikke blive accepteret?
Hej skaanebo. Der er kommet en ny lov i 2013 at man skal indgå ægteskab der hvor man har boet i de sidste fem år sådan så migrationverket kan godkende det. Og mande bor jo i Dubai de sidste 7 år. Sådan havde jeg forstå det
-
fundiver199
Det tror jeg bestemt ikke er rigtigt. Hvis et ægteskab er lovligt efter værtslandets regler, vil det blive accepteret, uanset hvor det er indgået. Det er noget, der er en international aftale om via FN, og som omhandler nogle meget grundlæggende menneskerettigheder.
Så de eneste ægteskaber, der ikke vil kunne anerkendes i Sverige, det er bigamiske ægteskaber, ægteskaber med mindreårige og så videre. Ting der ikke er lovlige i Sverige. Eller "ægteskaber" der alene har en religiøs men ikke retslig betydning i det land, hvor de er indgået.
Så de eneste ægteskaber, der ikke vil kunne anerkendes i Sverige, det er bigamiske ægteskaber, ægteskaber med mindreårige og så videre. Ting der ikke er lovlige i Sverige. Eller "ægteskaber" der alene har en religiøs men ikke retslig betydning i det land, hvor de er indgået.
-
fundiver199
Hvem har givet dig den information, og hvilken "lov" har den pågældende henvist til?
Vi ringede til migrationverket og der var en der sagde det information til os. Men har desvære ikke navnet på ham
Glem hvad I får at vide fra tilfældige og unavngivne personer, som blot er receptionister og ikke sagsbehandlere.