Hej
Kan nogen hjælpe mig?
Historien kommer her; jeg blev gift med min mand som er 31 år, d. 21/1-12 i København. Min mand har ikke danskborgerskab. Han har opholdstilladelse som han har fået fordi han har været gift med en fra Polen. De blev gift i Cypern hvor de begge boede i 2007. De flyttede til Danmark efterfølgende. De havde været gift i 4 år før de blev skilt i 2011. Derfor er hans opholdstilladelse ikke annuleret. Han har fast arbejde, som han har fået fornyligt. Og han har bestået dansk prøve 2. Nu ved jeg ikke om han kan få tidsubegrænset opholdstilladelse på baggrund at han snart har været i Danmark 5 år og har fast arbejde og har taget dansk prøve 2, eller er jeg nødt til at søge opholdstilladelse til ham på ny gennem udlændigestyrelsen? Hans opholdstilladelse er kun til og med den 31/10-13. Hvornår kan jeg senest søge om opholdstilladelse? Det gør det nemmere nu når han er i landet. Jeg håber ikke det virker alt for kompliceret. Jeg håber at der er nogen der kan svare mig på mine spørgsmål. Jeg er selv 30 år og er dansk statsborger. Og har et fast arbejde. Jeg har dog ikke en bolig endnu, som er tidsubegrænset. Mvh bfs
Familiesammenføring efter EU regler eller udlændigestyrelsen
-
fundiver199
Re: Familiesammenføring efter EU regler eller udlændigestyre
Hvis hans EU-opholdsret allerede er gjort uafhængig af hans tidligere ægteskab, skal han bare søge om tidsubegrænset opholdskort, når hans 5-årige opholdskort udløber.
Der er ikke behov for at søge om opholdstilladelse efter de danske regler, når han allerede har EU-opholdsret.
Der er ikke behov for at søge om opholdstilladelse efter de danske regler, når han allerede har EU-opholdsret.
Hey tak for dit svar.
Vi har fået en ansøgnings skema fra socialforvaltning, så han kan søge op tidsubegrænset opholdtilladelse, men der er det ved det, at i ansøgningen skal han udfylde oplysninger om hans ægtefælle, og skrive under på at han fortsat er gift og sammenboende med hende. men er det så hans ekskone eller mig der skal gives oplysninger om? da det er jo egentligt er på grund af sin ekskone han kan søge om tidsubegrænset opholdstilladelse.
mvh
bfs
Vi har fået en ansøgnings skema fra socialforvaltning, så han kan søge op tidsubegrænset opholdtilladelse, men der er det ved det, at i ansøgningen skal han udfylde oplysninger om hans ægtefælle, og skrive under på at han fortsat er gift og sammenboende med hende. men er det så hans ekskone eller mig der skal gives oplysninger om? da det er jo egentligt er på grund af sin ekskone han kan søge om tidsubegrænset opholdstilladelse.
mvh
bfs
-
fundiver199
Det er selvfølgelig hans ekskone, der menes. Og derfor skal han selvfølgelig ikke skrive, at han stadig er gift og samlevende med hende, for det er han jo ikke.