Hej
jeg var ved at undersøge noget om den bankgaranti banken har stillet for os(den kører på tredje år)
jeg faldt så over den her tråd her på jeres side
viewtopic.php?t=3276
hvor 'Krejme' skriver
Banken laver en anfordringsgaranti til dig på beløbet i 5-7 år du betaler 600kr. I oprettelse. Du skal så betale løbene provision til banken, renten er pt. på 2,75 % så det bliver ca. 1650 kr. om året, de kan trækkes fra i skat.
det var da ikke så ringe det jeg læste der, måske havde jeg penge til gode ved skat.
så jeg kontaktede skat og medarbejderen sagde at hvis garantien løb mindre end 2 år så var der ingen fradrag til mig, så sagde jeg det gav ingen mening for en bankgaranti løb som regel minimum 5 år og som jeg kunne læse det var der flere der fik fradrag for deres bankgaranti.
så jeg skrev en email til skat og jeg har fået et par links fra dem.
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=211219 ... iprovision
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2047221
hvad får i ud af det, har man ret til fradrag på sin selvangivelse med de renter man har betalt på sin bankgaranti ?
Fradrag bankgaranti
Fradrag bankgaranti
/Allan
Re: Fradrag bankgaranti
Vi fik fradrag fra det først år. Dengang skulle anfordringsgarantien gælde i 7 år, og vores først år var 2005. Det er derfor slut nu.
Vi indberettede renteudgiften på min mands selvangivelse under rubrik 42, og skulle også give en forklaring. Den var altid godkendt af skat.
Jeg ved ikke, hvor mange år kan gå, hvor du kan ændre din selvangivelse - det skulle du høre fra SKAT om. Vi har aldrig prøvet at lave om længere end et par måneder efter selvangivelsensdatoen.
Vi indberettede renteudgiften på min mands selvangivelse under rubrik 42, og skulle også give en forklaring. Den var altid godkendt af skat.
Jeg ved ikke, hvor mange år kan gå, hvor du kan ændre din selvangivelse - det skulle du høre fra SKAT om. Vi har aldrig prøvet at lave om længere end et par måneder efter selvangivelsensdatoen.
-
fundiver199
Re: Fradrag bankgaranti
Man kan rette sin selvangivelse 3 år tilbage i tiden, så det kan lige nås endnu.