visum så min mand kan vente hos mig????
visum så min mand kan vente hos mig????
Hej alle herinde,
Sådan noget som et visum så min mand kan vente her i sverige med mig og vores datter indtil vores sag er klaret (Fs via. de svenske regler) , hvordan fungere det??
ventetiden er forfærdelig og ønsker blot at min mand kan være sammen med os inden d. 29/9 da vores datter runder sit første leveår.
TAK PÅ FORHÅND
Sådan noget som et visum så min mand kan vente her i sverige med mig og vores datter indtil vores sag er klaret (Fs via. de svenske regler) , hvordan fungere det??
ventetiden er forfærdelig og ønsker blot at min mand kan være sammen med os inden d. 29/9 da vores datter runder sit første leveår.
TAK PÅ FORHÅND
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: visum så min mand kan vente hos mig????
Din mand kan KUN vente i Sverige, hvis I også opfylder kravene til at blive fs efter EU-regler. Ellers må han vente i sit hjemland, når I søger efter svenske regler.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
+mh skrev:Din mand kan KUN vente i Sverige, hvis I også opfylder kravene til at blive fs efter EU-regler. Ellers må han vente i sit hjemland, når I søger efter svenske regler.
Kan du fortælle mig hvad kravene er ?
min mand var til interview på ambasaden og der tilbød de ham visum så han kunne komme og vente hos mig, men min mand sagde at han ville vente lidt med det da han ellers kun har hørt at han ikke måtte komme ind i sverige uden opholdskort..
Jeg er lige pt på barsel, men ellers tror jeg vi opfylder de EU-regler. Har også det blå sygesikring lavet til ham og min datter(hun er dog dansk statsborger, men vi bor jo i malmø)
følger lige med her fordi det er præcis også det min mand sagde til sit interview. da han havde hørt han ikke kunne komme ind uden opholdskort. men hvis det er muligt ønsker vi selvfølgelig at han kommer nu.
EU-regler er beskrevet under menupunktet rådgivning her på siden.
Altså: Din mand kan søge visum som ægtefælle til en EU-borger i Sverige efter de særlige regler for EU-borgere og deres familiemedlemmer. Visum udstedes gratis og efter en særlig hasteprocesdure, dvs. inden for normalt 2 uger. Forudsætningen er, som tidligere nævnt, at du opfylder kravene til at være EU-borger, og det gør du jo, når du er dansk og ikke svensk statsborger. Så visum burde være en formssag. I skal dog være opmærksom på, at der kræves en flybillet med tilbagerejse. Du skal blot sende ham personbevis for dig selv fra Skatteverket, og så skal han udfylde visumansøgningsblanket på ambassaden.
Når din mand så er ankommet til Sverige, kan han indgive ansøgning om opholdskort efter EU-regler under forudsætning af, at du er arbejdstager, studerende eller person med tilstrækkelige midler. Det er alt sammen beskrevet under menupunktet "Rådgivning" her på siden.
Når din mand så er ankommet til Sverige, kan han indgive ansøgning om opholdskort efter EU-regler under forudsætning af, at du er arbejdstager, studerende eller person med tilstrækkelige midler. Det er alt sammen beskrevet under menupunktet "Rådgivning" her på siden.