hej til alle sammen..jeg snakker ikke så godt dansk men jeg håber i vil forstår mig.
jeg er lige nu i dk og jeg venter opholdstilladelse fra US.men jeg er tvivl om vil jeg får eller nej fordi min kone var på kontent hjelp sidste 3 år.4 mnd siden hun har startet at gå i skole (sosu sjeaeland) så hun er ikke mere på kontenthjelp men det er stadivaeg problem fordi hun var tidligere...hun var saerlige barn med hindes ex mand og de er 17 år og 15 år og vi har skrevet alt om det i ansøning for opholdstilladelse men de sagde at de vil gerne at kontakte min kones ex mand fordi de gerne at tjekke nogle så vi gav samtykke men jeg synes det er ikke så godt for mig fordi vi står ikke så godt med ham...også min kone er gravid ( 5 mnd) og vi venter vores første barn...vi er sammen 5 år...hvad synes i,har jeg chance at få opholdstilladelse?
hjaelp!! opholdstiladellse efter aktiv lov
-
samonafinjaka
Re: hjaelp!! opholdstiladellse efter aktiv lov
Hej det er meget svært at sige.. Man må jo ikke havde været på kontanthjælp de sidste 3 år, men da din kone igen har børn fra tidligere forhold kan det være det lykkes alligvel, ved ikke. du e rnok bare nød til at vente til du høre noget fra us.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: hjaelp!! opholdstiladellse efter aktiv lov
Det har næppe nogen betydning, hvordan forholdet mellem din kones særbørns far og jer er.
Det har det næppe, fordi børnene så vidt jeg kan se ud fra dine oplysninger har boet mindst 6-7 år i Danmark, har gået i dansk institution (børnehave) og skole og taler dansk.
Hvis børnene/et af dem bor hos din kone eller de/en af dem er hos hende mindst hver anden uge og i en del af deres skoleferier, så vil din kone kunne få dispensation, fordi hendes børn har en selvstændig tilknytning til Danmark.
Hvis ingen af børnene bor hos din kone og ingen af dem kommer hos hende mere end en gang om måneden eller lignende, så vil hun næppe få dispensation.
Det har det næppe, fordi børnene så vidt jeg kan se ud fra dine oplysninger har boet mindst 6-7 år i Danmark, har gået i dansk institution (børnehave) og skole og taler dansk.
Hvis børnene/et af dem bor hos din kone eller de/en af dem er hos hende mindst hver anden uge og i en del af deres skoleferier, så vil din kone kunne få dispensation, fordi hendes børn har en selvstændig tilknytning til Danmark.
Hvis ingen af børnene bor hos din kone og ingen af dem kommer hos hende mere end en gang om måneden eller lignende, så vil hun næppe få dispensation.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG