Giftes og hvad så ?.
Giftes og hvad så ?.
Hej alle i der ude.
Håber i evt kan hjælpe mig med mine spørgsmål som lyder følgende.
Min kæreste som er fra Thailand har nu været på to besøg i Danmark (a 3 mdr selvfølgelig) og ved næste besøg i November har vi snakket om at blive gift og her kommer så mit spørgsmål nr et.
Hvad skal vi sørge for inden hun kommer til Danmark ? af div papirer med videre.
Spørgsmål nr 2.
Når sagen om familiesammenføring så kører hos nyidanmark er det så muligt for os at rejse til Thailand mens hendes sag kører hos dem ? for vi vil gerne afsted i April mdr hvis det kan lade sig gøre og det for at blive gift på Thaivis af respekt for familien derude.
Håber i er nogle der kan give mig nogle brugbare svar...
Mange tak.
Hope4us.
Alt hjælp modtages med åbne hænder.
Min kæreste som er fra Thailand har nu været på to besøg i Danmark (a 3 mdr selvfølgelig) og ved næste besøg i November har vi snakket om at blive gift og her kommer så mit spørgsmål nr et.
Hvad skal vi sørge for inden hun kommer til Danmark ? af div papirer med videre.
Spørgsmål nr 2.
Når sagen om familiesammenføring så kører hos nyidanmark er det så muligt for os at rejse til Thailand mens hendes sag kører hos dem ? for vi vil gerne afsted i April mdr hvis det kan lade sig gøre og det for at blive gift på Thaivis af respekt for familien derude.
Håber i er nogle der kan give mig nogle brugbare svar...
Mange tak.
Hope4us.
Alt hjælp modtages med åbne hænder.
Re: Giftes og hvad så ?.
Man kan kun gifte sig en gang. Så enten gifter I jer i Danmark i november, eller også gifter I jer i Thailand i april. Det må være helt op til jer, men I kan ikke blive gift to gange (uden i hvert fald at lade jer skille først). Man kan søge om en tilbagerejsetilladelse, hvis man har indgivet ansøgning om opholdstilladelse i DK, men det er ikke noget krav, man har. Så hvis I gerne vil planlægge at rejse til Thailand i april, vil det være sikrest, enten at have fået dansk opholdstilladelse forinden, eller også vente med at søge om dansk opholdstilladelse til efter rejsen i april (og så måske gifte jer i Thailand i april, hvis det er vigtigt for den thailandske del af familien).
Selvfølgelig kan man kun blive gift engang men hvis du læser mit indlæg er det ikke mit spørgsmål. Hvad ang at skulle rejse på ferie i April så er det jo netop et problem hvis hun ikke har fået opholdstilladelse (og det regner jeg ikke med går så hurtigt) Tror faktisk du ikke helt har forstået mine spørgsmål men skidt du har givet dit besyv med).
Og selvfølgelig bliver man da gift (eller kald det hvad du vil) i Thailand af respekt for den del af familien om ikke andet så holder man en munke ceremoni som beviset for at man elsker hinanden og vil leve samen.
Og selvfølgelig bliver man da gift (eller kald det hvad du vil) i Thailand af respekt for den del af familien om ikke andet så holder man en munke ceremoni som beviset for at man elsker hinanden og vil leve samen.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Gør det virkelig noget, du får svar på noget du ikke har spurgt om?
Der er mange, som skriver spørgsmål herinde og i den forbindelse skriver noget, som viser at der er en eller flere lovregler, de komplet har misforstået. Fx har der været mange indlæg fra folk som påstår at de 'kun er gift i X-land, men ikke i Danmark'. Det er svært at læse ud af dit indlæg at du ikke hører til dem som tror, at et ægteskab kun gælder inden for et enkelt lands grænser.
Der er mange, som skriver spørgsmål herinde og i den forbindelse skriver noget, som viser at der er en eller flere lovregler, de komplet har misforstået. Fx har der været mange indlæg fra folk som påstår at de 'kun er gift i X-land, men ikke i Danmark'. Det er svært at læse ud af dit indlæg at du ikke hører til dem som tror, at et ægteskab kun gælder inden for et enkelt lands grænser.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Alt info er da brugbart men er det ikke en selvfølge at man kun kan blive gift engang og ikke mere. Jeg er helt klar over at blive gift på Amphur (rådhus) i Thailand også er gældende som bevis på at man er gift i Danmark og netop derfor måske nøjes med at holde en ceremoni for familien da vi jo bliver gift i Danmark. Men please tilbage til mine spørgsmål det er virkelig der jeg har behov for hjælp.
Ja, men du har vel allerede fået et bud? Fx at vente med at gifte jer til Thailand i april. Alternativet er, at din kone må blive i Thailand og vente på, at den danske opholdstilladelse går igennem, inden hun kan rejse til DK.
Og nu brugte du selv ordet giftes i dit første indlæg og ikke noget om nogen ceremoni eller velsignelse, så deraf svaret.
Og nu brugte du selv ordet giftes i dit første indlæg og ikke noget om nogen ceremoni eller velsignelse, så deraf svaret.
Nu skriver jeg at vi vil giftes i Oktober og mit spørgsmål er så "Må hun rejse ud af landet mens vores sag om familiesammenføring kører hos nyidanmark"
det kan godt være jeg er lidt "hård t danse med" med fatter ikke at du ikke bare svarer på mine sopørgsmål om holder dig til det jeg spørger om...
Nej jeg er ikke en sur troll men prøvr bare at få så meget at vide som muligt fra bedrevidende (ikke at misforstå dette)
det kan godt være jeg er lidt "hård t danse med" med fatter ikke at du ikke bare svarer på mine sopørgsmål om holder dig til det jeg spørger om...
Nej jeg er ikke en sur troll men prøvr bare at få så meget at vide som muligt fra bedrevidende (ikke at misforstå dette)
Jamen Hope4us, så kan du da få svaret:
Selvfølgelig kan hun rejse ud !
(og jeg skal nok lade være med at svare på, om hun kan rejse ind igen, for det har du ikke spurgt om)
mvh DBS
Selvfølgelig kan hun rejse ud !
(og jeg skal nok lade være med at svare på, om hun kan rejse ind igen, for det har du ikke spurgt om)
mvh DBS
Hold da ferie. Og jeg som troede at dette var et seriøst forum for os der er forelsket i en fra et ikke EU land.
Jeg som troede at man ville kunne få flere seriøse svar (selvfølgelig ikke på så kort tid mit indlæg har været her men fremover) Men alligevel.. !!!!!
Jeg har så lov at håbe at nogle kan hjælpe mig med mine spørgsmål i en mere seriøs vendning.. Tak.
Jeg som troede at man ville kunne få flere seriøse svar (selvfølgelig ikke på så kort tid mit indlæg har været her men fremover) Men alligevel.. !!!!!
Jeg har så lov at håbe at nogle kan hjælpe mig med mine spørgsmål i en mere seriøs vendning.. Tak.
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/spoergs ... adelse.htm
mvh DBS
Læg venligst mærke til de 3 månederEn udlænding, der har indgivet en ansøgning om opholdstilladelse første gang, kan få en tilbagerejsetilladelse, hvis ganske særlige forhold af humanitær karakter taler for det, eller hvis der er gået mere end tre måneder, siden ansøgningen blev indgivet.
mvh DBS
Her på siden kan du finde flg. link:
http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... /aegteskab
Og så kommer du også rimeligt langt ved at kikke på din egen kommunes hjemmeside, eller en anden kommune, da reglerne grundlæggende er de samme.
mvh DBS
http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... /aegteskab
Og så kommer du også rimeligt langt ved at kikke på din egen kommunes hjemmeside, eller en anden kommune, da reglerne grundlæggende er de samme.
mvh DBS
Du kan sagtens blive gift i DK og så tage den Thailandske ceremoni efterfølgende. Hendes Thailandske familie vil se det som om i bliver gift i Thailand, i kan bare ikke ordne det officielt på amphur bagefter.
Vi brugte selv samme fremgangsmåde, gift i DK på turistvisum, efterfølgende fest i Thailand hvor min danske familie deltog.
Jeg tror dog ikke på du får en tilbagerejse tilladelse mens i har en ansøgning i gang ved US. Når i senere hen (efter 2 år) skal søge om forlængelse, er det ikke noget problem at få en tilbagerejse tilladelse.
Hvis US ser jeres ansøgning som en simpel sag, bør der ikke blive problemer med at få svar inden april hvis i bliver gift/søger om FS i DK i november.
Søren
Vi brugte selv samme fremgangsmåde, gift i DK på turistvisum, efterfølgende fest i Thailand hvor min danske familie deltog.
Jeg tror dog ikke på du får en tilbagerejse tilladelse mens i har en ansøgning i gang ved US. Når i senere hen (efter 2 år) skal søge om forlængelse, er det ikke noget problem at få en tilbagerejse tilladelse.
Hvis US ser jeres ansøgning som en simpel sag, bør der ikke blive problemer med at få svar inden april hvis i bliver gift/søger om FS i DK i november.
Søren
Mange tak Søren. Det kunne jeg bruge til noget...
Rart din slags også findes
.
Rart din slags også findes
Men vent for en sikkerheds skyld med at købe flybillet, indtil tilbagerejsetilladelsen faktisk er i hus, for ellers risikerer I jo at brænde ind med nogle billetter, som ikke kan anvendes. Anslåede sagbehandlingstider er netop kun det: Et estimat. Der kan både gå kortere og længere tid.
Hej Hope4us.Hope4us skrev:Hej alle i der ude.
Spørgsmål nr 2.
Dette svar fik jeg af jesperK, syntes det er fint til dit spørgsmål nr 1.
For at bliv gift i Thailand kræver det:
1: Have ægteskabsattest fra din hjemkommune.
2: Udfylde oplysningsskema fra ambassaden i Bangkok.
3: Have en ægteskabsattest fra ambassaden på engelsk og thai.
4: Attesten fra ambassaden skal legaliseres af det thailandske udenrigsministerium.
5: Så er I klar til at blive gift på et "Ampur"!
6: Indberetning til de danske myndigheder. Vielsesattesten skal oversættes og
legaliseres.
Se mere her: http://thailand.um.dk/da/rejse-og-ophol ... aegteskab/
Hvis I skal giftes i Denmark i forbindelse med et Visum besøg. Kræver det normal følgende dokumentation af hende.
1. Fødselsattest.
2. Civilstatusattest, udstedt af den thailandske statsborgers hjemkommune.
3. Evt. skilsmisseattest, - eller i tilfælde af tidligere ægtefælles død, dødsattest.
4. Evt. navneændringsattest, hvis relevant.
5. Kopi af pas.
Det skal oversættes og legaliseres, selvfølige ikke hendes pas
Se mere her:http://thailand.um.dk/da/rejse-og-ophol ... i-danmark/
Jeg er selv thai-gift og vil sige at den model jeg blev anbefalet var søg visum og så bliv gift i DK for derefter søg FS. Hvis nok den meste anvende model. Men selvfølige man skal først bestemme hvor man vil ha sit liv sammen.
Har dog hørt at hvis man er gift og man har boet i hver sit land i længere tid, kan det få indflydelse den da dag man søger FS. Ved ikke om det er rigtigt .
Min kone og jeg blev gift i juni 2013 i Thailand først munkecermoni og senere på Amphur. Nu har hun været her i DK i halvanden uge (skønt for os begge
Har du nogle spørgsmål, er du mere end velkommen til at spørge!!