I forbindelse af dåb af vores datter skulle min man valideres på kirkekontoret, aner virkelig ikke hvad betydning det har, men i den forbindelse skrev jeg hans fulde navn som det står på hans fødselsattest. Nu har jeg modtaget brev fra nemid, ang min mands navneændring, som de har fået oplyst af cpr-kontoret!?! Så vidt jeg ved kom han til dk på det navn for 2 år siden.
Hvem skal jeg ringe til eller bliver det automatisk opdateret i alles systemer? Tænker især us?
Hilsen en forvirret kone
Navneændring!
Re: Navneændring!
Jeg bliver da også kun forvirret af det, du skriver.
Har din mand ændret navn, eller har han ikke ændret navn? Hvis han har ændret sit navn, opdateres det automatisk i alle offentlige registre.
Har din mand ændret navn, eller har han ikke ændret navn? Hvis han har ændret sit navn, opdateres det automatisk i alle offentlige registre.
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Hvis I blev viet i DK, så kan der være forekommet en navneændring i den forbindelse, som I selv har 'ønsket' ved en misforståelse. Frem med alle dokumenter og nærlæs dem.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Undskyld forvirringen, som sagt var jeg det også selv, da vi ikke har ændret noget i hans navn. Vi har kun fået det valideret pga dåb. Ringede til cpr kontoret som kunne fortælle og bekræfte at hans navn altså ikke er blevet ændret men at nemid nogle gange volder problemer når der bliver opdateret i cpr'et!