Afslag på FS i Sverige

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ihv

Afslag på FS i Sverige

Indlæg af Ihv » 05.08.2013 16:03:48

Min mand og jeg har fået dårlige nyheder idag - afslag på ansøgning om FS i Sverige.

Hvad så nu? Er der nogle af Jer derude, der har erfaring med dette?
I svaret står der, at vi ikke kan anke beslutningen - hvorfor mon det?

Derudover har vi meget svært ved at forstå deres beslutningsgrundlag.
Jeg tjener 19063 dk kr pr måned (efter skat). De skriver, at jeg tjener 19063 sek kr. Pga dette går deres regnestykke ikke op, og de har vurderet, at jeg ikke tjener nok til at forsørge mig selv og min mand - det drejer sig om 900 sek kr pr måned, der mangler, hvilket ikke ville mangle, hvis de havde omregnet min indkomst til sek kr.

Siden de skriver, at vi ikke kan anke, hvad gør man så, når regnestykket ikke går op?
Er der overhovedet nogle andre muligheder nu udover, at min mand må rejse ud af landet?

closed1

Re: Afslag på FS i Sverige

Indlæg af closed1 » 05.08.2013 16:57:17

Har i søgt på de Svenske regler eller på Eu reglerne ?

skaanebo

Re: Afslag på FS i Sverige

Indlæg af skaanebo » 05.08.2013 19:05:17

Det må tydeligvis være efter EU-regler, at I har søgt. For en afgørelse efter EU-regler kan ganske rigtigt ikke ankes (det kan kun afgørelser efter nationale regler). Og det er jo også kun efter EU-regler, at økonomi kan være af betydning.

Så jeg ville skrive til chefen for Migrationsverket og gøre opmærksom på deres fejl, når de regner i svenske kronor i stedet for i danske.

Og ellers må I jo så søge igen. Hvorfor søger I for øvrigt ikke efter svenske regler i stedet?

Besvar