Måske super lykkelige?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Jimmikim

Måske super lykkelige?

Indlæg af Jimmikim » 11.07.2008 09:49:25

Hej alle sammen.

Vi søgte om familiesammenføring for to uger siden. Nu har vi så idag fået to breve. Et til min kone som siger at de behandler hendes sag. Men også et til mig som siger at hun opfylder alle kravene og at jeg skal stille 58207kr i sikkerhed. Så vidt vi har forstået indtil nu er sagen gået igennem når man får af vide at det er på tide at stille sikkerhed. Men kan det virkelig passe at vi er så heldige? Eller er hele processen først lige begyndt?

Venlig hilsen Ayelen og Jimmi

Chisinau

Indlæg af Chisinau » 11.07.2008 16:14:33

Ja, i kan være super lykkelige! Når der bliver sendt en anmodning om en bank garanti, betyder det som regel med største sandsynlighed at sagen går igennem. Jeg har ikke kendskab til nogle sager, hvor man har stillet en bankgaranti, hvorefter sagen blev afvist.

Så tilykke med det!

Jimmikim

Indlæg af Jimmikim » 11.07.2008 16:43:29

Mange tak:)

Vi er så glade!!!!:)

Selda
Geografisk sted: ijuio
Kontakt:

Indlæg af Selda » 12.07.2008 16:25:07

Jeg kan godt forstå at du er så glad. tillykke håber at det ender med i få OT.

Jeg vil meget gerne hører om hvordan jeres situation er, opfylder i alle kravene? Jeg er selv igang med at søge, derfor vil jeg da meget gerne hører fra dig.

Hilsen
Selda

SraPacheco

I samme båd

Indlæg af SraPacheco » 21.07.2008 20:00:17

Hej!
Vi er i samme båd som jer - vi søgte om FS for to uger siden, og har nu modtaget de to breve samlet - bekræftelsen af at de er ved at behandle vores sag samt anmodningen om sikkerhedsstillelse.
Tænkte på om der er nogen der ved hvor lang tid det ca. tager fra man har stillet sikkerheden og til man får endeligt svar på opholdstilladelsen??
Min mand opholder sig stadig på Cuba og jeg er her i Danmark, er det mig der får beskeden når Udlændingeservice giver den endelige opholdstilladelse, eller får min mand også besked direkte? Håber der er nogen der vil dele deres erfaringer.
Hilsen Unna

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 21.07.2008 20:30:49

Hej Unna.
Tillykke med den hurtige sagbehandling!
Da vi I sin tid søgte FS var det også fra min mands hjemland. Jeg fik brevet om stillelse af bankgaranti, og samme brev blev sendt til min mands adresse i Indonesien. Det var dateret 30. maj. Jeg havde adviseret banken god tid i forvejen, så det tog ikke lang tid at ordne, og jeg afleverede det personligt hos Kommunen. Brevet om at OT var bevilliget kom så til mig den 21. juni. Samme brev blev faxet til ambassaden i Indonesien, som så kontaktede min mand og fortalte, at hans ansøgning om FS var gået igennem. Herefter sendte han sit pas med kurer til ambassaden, som satte stickeren med OT i passet og returnerede til min mand, også med kurer (min mand betalte selvfølgelig disse omkostninger). Dette tog under en uge.

Håber du ser din mand igen før end du ved af det :-)

Held og lykke fremover til jer 2.

Besvar