visum til et andet eu-land

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Miss Fighter

visum til et andet eu-land

Indlæg af Miss Fighter » 11.07.2008 16:02:40

Hejsa

Jeg og min mand har afl ansøgning om fs og afventer nu svar. Vi nåede lige at aflevere et par dage før udløbet af hans visum.

Nu hvor vi venter på svar, så vil jeg gerne vise ham lidt rundt i europa. Er der nogen der ved hvor "nem" det er at søge om visum til et andet eu land feks tyskland, når ens visum til dk er udløbet og man er i den situation at man afventer svar?

I øvrigt, så synes jeg det er urimeligt, at der er nogle der er blevet "tvunget" til at blive gift tidligere end forventet. Jeg er meget meget glad for at blive gift med min mand, men vi fik ikke den helt store fest bagefter pga frustationerne omkring de haarde regler i dk ang fs. Vi holder selvfølgelig et ordentligt bryllup senere, men igen ville godt have fået det hele med på en dag, hvis i forstår... Det er jo ens store dag. hvad synes i andre?

Ved ikke helt om 24års reglen har hjulpet på nedbringning af tvangsægteskaber, men den danske regering tvinger i hvertfald os andre til at blive gift hurtigst muligt....

Vi venter nu på svar og håber at tilknytningskravet ikke vil blive et problem for os, som nævnt i et andet forum.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 12.07.2008 07:03:21

Jeg tror, det er så godt som umuligt at få visum til et andet land, mens man kun har processuelt ophold i Danmark, men det afhænger naturligvis af din nationalitet - dog er der risiko for, at selv om man opnår visum til et andet land, så mister man sit processuelle ophold i Danmark ved udrejse fra Danmark, og det kræver en helt ekstraordinær situation for at kunne søge om ud- og tilbagerejsetilladelse til Danmark, mens en sag om opholdstilladelse behandles i Danmark

Besvar