afslag fra flytningnævnet
Re: afslag fra flytningnævnet
Lige så snart opholdsbevis er udstedt, kan I roligt søge efter svenske regler. Der kan dog også være en fordel i at vente med at søge, indtil I har boet i Sverige i to år sammen, for så kan der gives permanent ophold ved første ansøgning, især når i har boet sammen i DK/ udlandet tidligere.
vi har været gift i 2 år og har kendt hinanden i 4 år.
Min mand som du ved har fået afslag her i dk, både hos udlængestyrelsen og hos flygtningenævnet, kommer det til påvirke, når jeg søger fs efter eu?
og Nu har jeg lejlighed i sverige, jeg studere og arbejder deltid i dk, og skal registrere vores ægteskab. Nå jeg så tager til migrationsverket og få snakket med EU afdelingen, hvad skal jeg sige til dem, skal jeg sige at min mand har fået afslag i dk og side og forklar hele min historie eller bar jeg vil gerne have ophold til min mand... undskyld er lidt hjerne død nogle gange hvis jeg gentager tingene.
Min mand som du ved har fået afslag her i dk, både hos udlængestyrelsen og hos flygtningenævnet, kommer det til påvirke, når jeg søger fs efter eu?
og Nu har jeg lejlighed i sverige, jeg studere og arbejder deltid i dk, og skal registrere vores ægteskab. Nå jeg så tager til migrationsverket og få snakket med EU afdelingen, hvad skal jeg sige til dem, skal jeg sige at min mand har fået afslag i dk og side og forklar hele min historie eller bar jeg vil gerne have ophold til min mand... undskyld er lidt hjerne død nogle gange hvis jeg gentager tingene.
Asylsagen er fuldstændig irrelevant.
aha okay, hehe mange spørgsmål og jeg takker dig mange mange gange for du vil brug din tid på at svar på mine spørgsmål.
1). nu hvor jeg har et arbejde i dk, hvordan kan for en sygeforsikring? og er det mig som vil betale for det?
2). Hvis han for EU ophold kan han arbejde i Sverige eller DK? han har erfaringer med IT. og må han godt f.eks. tag til dk besøg venner og familie?
3). Nu hvor jeg er blevet gravid, vil gerne føde i dk, da jeg har min familie her, og det er kun mig og min mand som er i Sverige. Kan jeg det eller skal det være i Sverige??
1). nu hvor jeg har et arbejde i dk, hvordan kan for en sygeforsikring? og er det mig som vil betale for det?
2). Hvis han for EU ophold kan han arbejde i Sverige eller DK? han har erfaringer med IT. og må han godt f.eks. tag til dk besøg venner og familie?
3). Nu hvor jeg er blevet gravid, vil gerne føde i dk, da jeg har min familie her, og det er kun mig og min mand som er i Sverige. Kan jeg det eller skal det være i Sverige??
2.) Han kan arbejde i det land han har opholdstilladels (den er inkl. arbejdestilladelse). Han kan således ikke arbejde i et andet land, unden at skulle have særskilt arbejdestilladelse i det land. Det er ikke noget problem at tage til DK på ferie, familiebesøg eller shopping tur.
mvh DBS
mvh DBS
1+3 hænger sammen. Når du er grænsegænger og arbejdstager i DK, skal du have udstedt det særlige sundhedsbevis for grænsegængere. Det giver ret til fri benyttelse af sundhedsydelser i DK, og du kan derfor vælge at føde dit barn i DK.
Din ægtefælle skal have udstedt det blå EU-sygesikringskort fra samme borgerservice i DK, så længe han ikke er arbejdstager i Sverige.
Din ægtefælle skal have udstedt det blå EU-sygesikringskort fra samme borgerservice i DK, så længe han ikke er arbejdstager i Sverige.
hvor kan jeg få det altså et sundhedsbevis for grænse gænger, og hvilke borgerservice mener du i dk, han har jo ikke noget altså cpr eller noget overhovedet, jeg skal søge om det efter han har fået ophold (EU)?
og DBS mange tak
og DBS mange tak
Du/I tager på Borgerservice i den kommune,hvor du arbejder, og beder om henholdsvis et sundhedskort for dig som grænsegænger og et blåt EU-sygesikringskort for din mand. Der kræves ikke et dansk cpr-nr. for at få det blå kort.
okaay fint, og det med blåt EU-sygesikringskort for min mand, kan det skal jeg først gør efter han har fået EU ophold i Sverige, og det skal jeg søge i Sverige ik, eller skal det være i DK?
Hejsa
Min mand skal til den sidste afgørelse i flygtningenævnet. Jeg har været inde på flygtningenævnets hjemmeside og læst at hvis man få afslag, så har man 7 dage inde udrejsen. Mit spørgsmål er hvor vil han ophold sig hvis han har fået afslag? altså kommer han hjem til mig eller hvordan? nogle så man har oplevet det? / har erfaringer med det? som vil hjælpe mig..
altså vil han ophold sig hos f.esk. politiet også vil de udrejse ham??
fordi han har ikke hans pas.
eller vil de give ham hans pas og han skal selv udrejse inden 7 dage?
Hilsen
Min mand skal til den sidste afgørelse i flygtningenævnet. Jeg har været inde på flygtningenævnets hjemmeside og læst at hvis man få afslag, så har man 7 dage inde udrejsen. Mit spørgsmål er hvor vil han ophold sig hvis han har fået afslag? altså kommer han hjem til mig eller hvordan? nogle så man har oplevet det? / har erfaringer med det? som vil hjælpe mig..
altså vil han ophold sig hos f.esk. politiet også vil de udrejse ham??
fordi han har ikke hans pas.
eller vil de give ham hans pas og han skal selv udrejse inden 7 dage?
Hilsen
kabis, borgerservice i din arbejdskommune ligger naturligvis i DK. Din mand er netop ikke omfattet af den offentlige svenske sygesikring, når ingen af jer arbejder i Sverige. Og så snart du har svensk personnr. og I har indleveret ansøgning om opholdskort til Migrationsverket, kan din mand få det blå kort.