Polsk dokument for forædreretten af barn

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lillejens

Polsk dokument for forædreretten af barn

Indlæg af Lillejens » 21.07.2013 12:28:55

jeg er Dansk statsborger og har benyttet retten til bevæglighed af arbejdstager i EU og ønsker at vende tilbage og ansøger om min Polske kone kan blive familesammenført og i den forbindelse vil vi også ansøge om at få hendes søn 13 år familiesammenført

I forbindelse med udfyldelse af ansøgning om familesammenføring af barn under 15 år beder US om Polsk dokument som viser min kone har forædreretten over sit barn, har ikke kunne finde ud af hvor vi kan få det, hvilken myndighed og hvad det hedder på polsk, er der nogle som kan hjælpe?
Lillejens

closed1

Re: Polsk dokument for forædreretten af barn

Indlæg af closed1 » 21.07.2013 16:56:56

Øhh .. Den nærmeste til at finde ud af det må da være din kone hun kender da sproget og kan forhør sig ad .
Der er rigtig mange ( Mænd ) som vil ordne det hele , men alle vores koner ( og mænd) der kommer fra udlandet , de er da de bedste til at finde ud af de oplysninger og de er jo også ud over at være de dejligste i verden også ret kloge så den opgave må de da tage på sig . God sommer og held og lykke .

Lillejens

Re: Polsk dokument for forædreretten af barn

Indlæg af Lillejens » 21.07.2013 19:52:09

selvfølgelig er hun smuk og klog, har da giftet mig med hende :-)
Du har fulstændig ret, men hun har ikke kunne finde løsningen og det kan nem være US spørget til noget som ikke eksistere, men har lige læst der er 55.000 polakker i danmark og det vil være underligt hvis ikke blot én har erfaring med lige netop det

Lillejens

Besvar