Bankens fejl!

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Sommer

Bankens fejl!

Indlæg af Sommer » 17.07.2013 15:11:42

Jeg har for kort tid siden stillet økonomisk sikkerhed på godt 50.800 kr hos min bank, så vi kan få min mands opholdstilladelse. Ca. en uge efter fik jeg et brev fra kommunen, at de havde modtaget garantien og har givet US besked. Kommunen har også sendt kopi af det brev de har skrevet til US, og der står, at kommunen bekræfter, at de har modtaget garantien og at det opfylder kravene iht. udlændingeloven.

En uge efter, at have fået breveet fra kommunen ringer jeg til US for at høre, om de har modtaget det. Jeg får at vide, at der er sket en fejl. Banken er kommet til at skrive mit navn på neders på bilag 1, hvor der skulle stå min mands navn på i stedet. Jeg kan også huske, at jeg spurgte banken om der ikke skulle stå min mands navn på der. Nej nej, der skulle der ikke. :evil:
Damen bag røret fortæller mig, at hun noterer, at de (altså US) skal sende mig et nyt oplysningsskema. Hun sagde, at vi ikke får afslag, og jeg ikke skal være bange for noget, men jeg har læst om, at der er nogen der har fået afslag pga. en fejl kommunen eller banken har lavet.

Jeg er rigtig forvirret lige nu og ved ikke hvem jeg skal tro på.
Skal jeg skrive et brev til US og fortælle dem, at det er banken der har lavet fejlen?

Mvh

Sommer

closed1

Re: Bankens fejl!

Indlæg af closed1 » 18.07.2013 08:50:51

Du skal nok tro på damen i us .

God sommer

Stine0930

Indlæg af Stine0930 » 20.07.2013 16:45:52

Jeg tror heller ikke, at du skal være urolig.. bankerne er generelt nogle fjolser til at udfylde papirerne rigtigt. Jeg måtte selv kontakte dem tre gange og sende papirerne frem og tilbage mellem kommune og bank et par gange, fordi de var for tungnemme til at gøre det rigtigt. Og ifølge kommunen var det bestemt ikke første gang, bankerne havde gjort det forkert. Så jeg tænker, at det nok heller ikke er første gang, us oplever det. Så længe, at I opfylder betingelserne for fs, er alt jo i orden :)

thore71

Indlæg af thore71 » 16.08.2013 09:26:17

Da jeg i tiders morgen fik min bank til at udstede en garanti krævede det fire! forsøg før det bliev rigtigt så det skal nok gå!

Coper

Indlæg af Coper » 19.08.2013 10:44:54

Hej - Nu må jeg straks indrømme at jeg arbejder i en bank... når det så er sagt så er de
papirer som staten har udarbejdet heller ikke just for hverken fagfolk eller almindelige mennesker.

Synes generelt alle papirere som skal udfyldes i forbindelse med Visum, FS og andre dokumenter er af ringe kvalitet og fyldt med muligheder for tolkning og fejludfyldninger.

Men når det er sagt, så har I vel fået en del eller hele bank gebyret tilbage for udarbejdelse af garantien - den betaler man jo for professionelt udført arbejde?
mvh
Coper

Besvar