Brug for hjælp
Brug for hjælp
Hej
Vi skal flytte tilbage til dk vi stå på ventelisten hos en boligselskabet men vi har ikke fået nogen lejlighed nu. Jeg tænkte på flytte hos min far indtil vi får en bolig? Min man fik opholdstilladelse efter Eu regler.
Kan vi godt flytte hos ham?
Fordi han har en lejlighed på 65 km2 og udover ham vi er selv 3 personer. Skal vi har leje kontrakt eller må vi godt har c/o adresse? Der ikke nogen risiko for vores opholdstilladelse hvad?
Mvh
Haydi
Vi skal flytte tilbage til dk vi stå på ventelisten hos en boligselskabet men vi har ikke fået nogen lejlighed nu. Jeg tænkte på flytte hos min far indtil vi får en bolig? Min man fik opholdstilladelse efter Eu regler.
Kan vi godt flytte hos ham?
Fordi han har en lejlighed på 65 km2 og udover ham vi er selv 3 personer. Skal vi har leje kontrakt eller må vi godt har c/o adresse? Der ikke nogen risiko for vores opholdstilladelse hvad?
Mvh
Haydi
Re: Brug for hjælp
Prøv at spørge hos folkeregistret. Det er i hvert fald ikke et spørgsmål for US.
Jeg mener, at hendes spørgsmål er, opfylder de boligkravet ved at bo hos far.
Ja, men der er jo netop IKKE noget boligkrav, når ophold er givet efter EU's regler. Derfor er det slet ikke noget, US skal tage stilling til. Derimod kan der være regler for, hvor mange personer, som kan folkeregistreres på en given adresse.
@skaanebo, det er nok lige netop det svar, hun har brug for.
Og det kan bevises her:
http://www.b.dk/politiko/df-vil-smide-u ... af-danmark
Og det kan bevises her:
http://www.b.dk/politiko/df-vil-smide-u ... af-danmark
Mit spørgsmål er kan man godt flytte tilbage til dk hvis man har ikke en husleje kontrakt i hånden? Må vi godt bor hos min far og tilmelde os på folkeregistering på hans adresse?
Som sagt: du må høre dig ad hos folkeregistret.
da vi var inde at registrere os på vores nye adresse i dk var der allerede 2 på adressen ( det er fremleje) lejligheden er 55m2 og fik at vide der maate være 4 personer registreret på adressen , så er der måske lidt at gå ud fra
Mange tak for jeres svar jeg har sport til folkeregistering de sagde man kan godt
Takker
Takker
Hej jeg er i samme situation som dig, venter også på tilbud fra boligselskabet! Og jeg flyttede også fra Sverige og hjem til mine forældre , kommunen sagde til os at min far el. Mor skulle give os tilladelse , hvor de skulle underskrive, men det fik de aldrig gjort ? og vi bor hos mor og far lige p.t . men mine forældres lejelighed er også lidt større end dine forældres men vi bor igen 8 personer her . Så tror ikke der kan ske noget ved det:kr
Ups havde ikke læst at du havde spurgt