hjaelp til aegteskab i Egypten med syrisk statsborger
hjaelp til aegteskab i Egypten med syrisk statsborger
Hej Alle.
Jeg har hårdt brug for jeres hjaelp.
jeg er svensk statsborger, bosat i DK og har en syrisk kaereste bosat i Egypten.
Vi er gift - men desvärre gälder den KUN i Egypten. Dvs de egyptiske myndigheder ville ikke stemple vores ägteskabspapirer så vi kunne söge om visum gn EU reglerne. Så nu må vi begynde forfra.
1 :Hvor bliver 2 udenlandske statsborgere gift i Egypten?
2 :Hvilke papirer skal vi fremvise?
3 : Skal man ( jeg i DK ) fremvise en gyldig HIV test?
Det var et stort problem idet vi i Egypten blev sendt fra den ene myndighed til den anden.
Naturligvis kan min 'mand' arabisk, men nu er det åbenbart sådan at man er ikke särlig villig til at hjälpe/ informerer ordentligt. Det var et overordentligt besvärligt bureaukrati
at hamle op med.
MVH
Kristin
Jeg har hårdt brug for jeres hjaelp.
jeg er svensk statsborger, bosat i DK og har en syrisk kaereste bosat i Egypten.
Vi er gift - men desvärre gälder den KUN i Egypten. Dvs de egyptiske myndigheder ville ikke stemple vores ägteskabspapirer så vi kunne söge om visum gn EU reglerne. Så nu må vi begynde forfra.
1 :Hvor bliver 2 udenlandske statsborgere gift i Egypten?
2 :Hvilke papirer skal vi fremvise?
3 : Skal man ( jeg i DK ) fremvise en gyldig HIV test?
Det var et stort problem idet vi i Egypten blev sendt fra den ene myndighed til den anden.
Naturligvis kan min 'mand' arabisk, men nu er det åbenbart sådan at man er ikke särlig villig til at hjälpe/ informerer ordentligt. Det var et overordentligt besvärligt bureaukrati
at hamle op med.
MVH
Kristin
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: hjaelp til aegteskab i Egypten med syrisk statsborger
Nu er dette en anvisning til amerikanske statsborgere, men dog en anvisning til hvordan 2 udenlandske statsborgere kan blive gift:
http://egypt.usembassy.gov/consular/acs12.html
Sæt jeres respektive ambassader ind i vejledningen, hvor der står 'embassy', så passer det formodentlig til jeres situation.
Nej, du skal ikke fremvise en HIV-attest i DK for at blive gift.
http://egypt.usembassy.gov/consular/acs12.html
Sæt jeres respektive ambassader ind i vejledningen, hvor der står 'embassy', så passer det formodentlig til jeres situation.
Nej, du skal ikke fremvise en HIV-attest i DK for at blive gift.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Tak for svaret mh.
Men nu har jeg undersögt sagen lidt mere og der gives ingen garantier fra De egyptiske myndigheder på, at ägteskabet kan blive legaliseret.
Meget besvärligt alt sammen.
Men jeg har läst her at Tyrkiet tillader ägteskab ml to udenlandske statsborger, på et turistvisum.
Hvordan griber jeg det an ? Min mand/käreste kan godt komme til Tyrkiet så det ville väre noget letter end Egypten. Men jeg har ingen anelse om HVOR og HVORDAN i Tyrkiet. Istanbul eller ? Hvem kontakter jeg, hvem kan bistå mig i Tyrkiet så vi EEN gang for alle kan blive gift med en international vielsesattest som er korrekt stemplet og legaliseret så min mand kan slutte sig til mig her i DK gn EU reglerne.
Kan nogen hjälpe med disse spörgsmål?
På forhånd tak
Mvh Kristin
Men nu har jeg undersögt sagen lidt mere og der gives ingen garantier fra De egyptiske myndigheder på, at ägteskabet kan blive legaliseret.
Meget besvärligt alt sammen.
Men jeg har läst her at Tyrkiet tillader ägteskab ml to udenlandske statsborger, på et turistvisum.
Hvordan griber jeg det an ? Min mand/käreste kan godt komme til Tyrkiet så det ville väre noget letter end Egypten. Men jeg har ingen anelse om HVOR og HVORDAN i Tyrkiet. Istanbul eller ? Hvem kontakter jeg, hvem kan bistå mig i Tyrkiet så vi EEN gang for alle kan blive gift med en international vielsesattest som er korrekt stemplet og legaliseret så min mand kan slutte sig til mig her i DK gn EU reglerne.
Kan nogen hjälpe med disse spörgsmål?
På forhånd tak
Mvh Kristin
-
mh1
- Kontakt:
Kig ind på linket her:
http://en.beyoglu.bel.tr/beyoglu/servic ... ionId=1697
Jeg bor normalt i Istanbul, men er pt i USA, så jeg kan desværre ikke være dig til personlig hjælp.
Jeg kan skrive mere detaljeret til dig på en pb.
http://en.beyoglu.bel.tr/beyoglu/servic ... ionId=1697
Jeg bor normalt i Istanbul, men er pt i USA, så jeg kan desværre ikke være dig til personlig hjælp.
Jeg kan skrive mere detaljeret til dig på en pb.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Til mh.
Tusind tak for din 'mail'. Ja, der er meget at holde styr på. og efter at have läst kommer der naturligvis spörgsmål til det .
Marriage procedures bl.a har jeg et par spm til
Vi skal have fölgende parpirer med jvf de tyrkiske myndigheder.
1: Certificate of celibacy ??? ( Hvad i al verden er det ? Og hvor skaffer vi en sådan henne )
2: Notary certified tanslation og passport. ( jeg formoder de skal oversättes til engelsk og så tyrkisk. Skal den engelske oversättelse også have et apostille stempel inden den oversättes til tyrkisk ? )
3: Acommodation dokument ( endelig noget let - ingen spl )
4: Health report ( det må väre blodpröver der henvises til. Og dem kan vi få taget på Health units ( Saglik Ocagi ) eller et statshospital ( Devlet Hastanesi ) de tyrkiske navne - står de for noget specielt ell 'statshospital' og 'health units' ?
Så står der under pkt 4 - First application should be made to the health units Saglik Ocagi?
Hvad mener de med det ?
5: seks pas fotos
Men jeg har ligeledes läst på Istanbul.angloinfo.com at vi skal have :
1: Födselsattest med. Stemmer det ?
2: Skilsmissepaprer med idet jeg har väret gift för. Og stemmer det med at udenlandske kvinder ikke er underlagt de 300 dage som er gäldende for tyrkiske kvinder?
3 : Det fremgår af denne hjemmeside, at 'All foreigners being married in Tyrkey are also required to provide a Certificate of No Impediment / Certificate of capacity to marry / Certificate of ceelibacy / Affidavit of Eligibility to marry
Hvad i al verden mener de ?????
På forhånd tak
Mvh Kristin
5:
Tusind tak for din 'mail'. Ja, der er meget at holde styr på. og efter at have läst kommer der naturligvis spörgsmål til det .
Marriage procedures bl.a har jeg et par spm til
Vi skal have fölgende parpirer med jvf de tyrkiske myndigheder.
1: Certificate of celibacy ??? ( Hvad i al verden er det ? Og hvor skaffer vi en sådan henne )
2: Notary certified tanslation og passport. ( jeg formoder de skal oversättes til engelsk og så tyrkisk. Skal den engelske oversättelse også have et apostille stempel inden den oversättes til tyrkisk ? )
4: Health report ( det må väre blodpröver der henvises til. Og dem kan vi få taget på Health units ( Saglik Ocagi ) eller et statshospital ( Devlet Hastanesi ) de tyrkiske navne - står de for noget specielt ell 'statshospital' og 'health units' ?
Så står der under pkt 4 - First application should be made to the health units Saglik Ocagi?
Hvad mener de med det ?
2: Skilsmissepaprer med idet jeg har väret gift för. Og stemmer det med at udenlandske kvinder ikke er underlagt de 300 dage som er gäldende for tyrkiske kvinder?
3 : Det fremgår af denne hjemmeside, at 'All foreigners being married in Tyrkey are also required to provide a Certificate of No Impediment / Certificate of capacity to marry / Certificate of ceelibacy / Affidavit of Eligibility to marry
På forhånd tak
Mvh Kristin
5:
-
mh1
- Kontakt:
Civilstandsattest. Du får din hos borgerservice, og kan bede om at få den på engelsk (gør det let at finde en oversætter i Tyrkiet) DEN skal have apostille.
Se ovenfor. Mht. passet skal du have oversat dobbeltsiden med billed + personoplysninger og det kan gøres i Tyrkiet, dvs. du behøver ikke apostille.
En bekræftelse fra jeres hotel på at I bor der.
I går som skrevet til en poliklinik og beder om at få lavet de prøver, der skal til for at blive viet. Der menes blot: en offentlig klinik/hospital, ikke privatklinik. Spørg hotellet om, hvor den nærmeste er. Der skal betales for prøverne.
Hvad mener de med det ?
Ja, og den kan du også få udstedt på engelsk i DK.
Ja, det stemmer. Mht. skilsmisse: hvis det er en bevilling, så lad være med at tage den med. Jeg formoder, at din civilstandsattest blot angiver at du er 'Ugift'. Forhør dig om det. En skilsmissebevilling kan give knuder, da det er en i Tyrkiet ukendt måde at blive skilt på.
Det er det samme som civilstandsattesten.
ALLE apostille-stemplerne skal OGSÅ oversættes, for en sikkerheds skyld. Det burde ikke være nødvendigt, men det er det forkerte sted at spare.
Civilstandsattest. Du får din hos borgerservice, og kan bede om at få den på engelsk (gør det let at finde en oversætter i Tyrkiet) DEN skal have apostille.
Se ovenfor. Mht. passet skal du have oversat dobbeltsiden med billed + personoplysninger og det kan gøres i Tyrkiet, dvs. du behøver ikke apostille.
En bekræftelse fra jeres hotel på at I bor der.
I går som skrevet til en poliklinik og beder om at få lavet de prøver, der skal til for at blive viet. Der menes blot: en offentlig klinik/hospital, ikke privatklinik. Spørg hotellet om, hvor den nærmeste er. Der skal betales for prøverne.
Hvad mener de med det ?
Ja, og den kan du også få udstedt på engelsk i DK.
Ja, det stemmer. Mht. skilsmisse: hvis det er en bevilling, så lad være med at tage den med. Jeg formoder, at din civilstandsattest blot angiver at du er 'Ugift'. Forhør dig om det. En skilsmissebevilling kan give knuder, da det er en i Tyrkiet ukendt måde at blive skilt på.
Det er det samme som civilstandsattesten.
ALLE apostille-stemplerne skal OGSÅ oversættes, for en sikkerheds skyld. Det burde ikke være nødvendigt, men det er det forkerte sted at spare.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Käre mh.
tusind tak for dine svar.
Mht skilsmisseparier så er der afsagt DOM / Judgment i min skilsmissesag. Det er en Svensk skilsmissedom.
Det er vel ikke det samme som en 'skilsmissebevilling' ?
I min Bopälsattest ( den jeg fik udstedet til brug i Egypten ) fremgår det, at jeg er 'fraskilt*
Kan det give knuder med de tyrkiske myndigheder?
Og mht til vidner. Jeg har läst der skal to vidner med til vielsen og de skal väre tyrkiske statsborgerer.
Hvordan griber vi det an?? Vi kender ingen i Tyrkiet.
På forhånd tak
Mvh Kristin
tusind tak for dine svar.
Mht skilsmisseparier så er der afsagt DOM / Judgment i min skilsmissesag. Det er en Svensk skilsmissedom.
Det er vel ikke det samme som en 'skilsmissebevilling' ?
I min Bopälsattest ( den jeg fik udstedet til brug i Egypten ) fremgår det, at jeg er 'fraskilt*
Kan det give knuder med de tyrkiske myndigheder?
Og mht til vidner. Jeg har läst der skal to vidner med til vielsen og de skal väre tyrkiske statsborgerer.
Hvordan griber vi det an?? Vi kender ingen i Tyrkiet.
På forhånd tak
Mvh Kristin
-
mh1
- Kontakt:
Når det er en dom, så er der ingen problemer.
Nej, det er masser af fraskilte, både udlændinge og andre, som bliver viet i Tyrkiet. Og som skrevet: de 300 dages ventetid gælder ikke for udlændinge.
Mon ikke I kan få fat I to personer på jeres hotel, som kan afse en halv time til jer? 'Jeres' vidner skal 'kende jer', dvs. I kan ikke bare hive to tilfældige ind fra gaden, men da jeg ved at andre udlændinge uden venner, familie og bekendte i Tyrkiet ER blevet viet der, så kan det altså lade sig gøre. Fortæl ved morgenmaden på hotellet, at I skal giftes den og den dato, og hør om ikke der er nogen, som vil gå med.
Nej, det er masser af fraskilte, både udlændinge og andre, som bliver viet i Tyrkiet. Og som skrevet: de 300 dages ventetid gælder ikke for udlændinge.
Mon ikke I kan få fat I to personer på jeres hotel, som kan afse en halv time til jer? 'Jeres' vidner skal 'kende jer', dvs. I kan ikke bare hive to tilfældige ind fra gaden, men da jeg ved at andre udlændinge uden venner, familie og bekendte i Tyrkiet ER blevet viet der, så kan det altså lade sig gøre. Fortæl ved morgenmaden på hotellet, at I skal giftes den og den dato, og hør om ikke der er nogen, som vil gå med.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hej mh.
Tusind tak for dine brugbare besvarelser. Jeg laver lige et resume og i den forb dukker der naturligvis spm op. Jeg önsker at väre så forberedt som muligt. Dumt at stå i Istanbul og ikke have styr på det.
Det vi skal bruge i TR iforb med ägteskab er flg:
1 : Certifikatet of celibacy = Civilstandsattesten.( Eng: Civil status record )
SPM -> jeg er SVENSK statsborger bosat i DK. Behöver jeg en på SVENSK og DANSK ???
SPM -> Jeg har läst i et tidl indläg at der skal udfyldes en 'ägteskabsattest' med min
mands data. Er dette korrekt??? Og hvad menes der med dette ???
SPM -> Er civilstandsattesten det sammen som Bopälsattesten ???
2 : Notary certified translation of the passport = Oversättelse af pas.
SPM -> Af mit svenske pas fremgår mine data allerede på engelsk.
Er dette nok ???
Min mands skal oversättes. Det er jeg klar over. Det er billedesiden og bagsiden
af denne der skal oversättes. Korrekt ???
3 : Birthcertificate = Födselsattest.
4 : Accommodations document
Brev fra hotellet som bekräftigelse på vores middlertidige adresse i TR
Skal indeholde tjek-ind og tjek-ud tider.
5 : Health report = Blodpröver på div sygdomme.
Göres hos läge ( Saglik Ocagi) i Istanbul.
Vi oplyser at denne skal bruges iforb med ägteskab. Og får attesten.
SPM - > mh - du har i et tidl indläg angivet flg:
Kustepe semt poliklinigi
Kustepe mah
Dr Suphi ezgü
SOK. NO 4
SPM - > Gälder denne adr stadig???
Ellers finder vi nogle på denne web side :
istanbulsaglik.gov.tr
Vi skal klikke på den bydel vi bor i.
6 : Pasbilleder = 15 stk
Det gör vi i Istanbul. Vi spörger hotellet.
7 : Skilsmissepapirer = Min
8 : To vidner = Tyrkiske statsborger.
vi spörger på hotellet om nogen kan. De skal huske deres ID.
9 : Turist visum ( Entry Visa )
SPM -> Jeg har läst her at man skal have dette turistvisum stempel i passet for at
blive gift i TR.
ER dette korrekt ???
SKAL min mand også have dette stempel i sit pas ???
( han er syrisk statsborger og mener IKKE han skal have det, men jeg vil
nu alligevel spörge her i dette forum for en sikkerheds skyld )
10 : ALLE dokummenter skal have Apostillestempel og oversättes til engelsk incl
stemplerne. Vi finder en tyrkisk oversätter i TR.
SPM - > mh - du har i et tild indläg opgivet flg tyrkisk oversätter.
www.eylultercume.com/services.htlm
ER denne god ??? Og hvordan finder jeg adr på denne ???
( det står på tyrkisk og det läser jeg ikke )
og af et af dine tild indläg fremgår det at oversätterer i TR har varierende
kundskaber til engelsk.
Jeg vil gerne väre SÅ forberedt som muligt og planlägge det meste fra DK
mht adr på div indstandser vi skal til.
11 : Tyrkiske helligdage / Nationaldage.
Vi planlägger at komme til Istanbul i Januar/februar 2014. Vi kan ikke för
Er der nogle helligdag/nationaldage vi skal tage höjde for i den forb. ????
Det var vidst det i denne omgang. Sorry for alle de spörgsmål. Der melder sig sikkert flere.
Og endnu engang tak for hjälpen.
Mvh Kristin
Tusind tak for dine brugbare besvarelser. Jeg laver lige et resume og i den forb dukker der naturligvis spm op. Jeg önsker at väre så forberedt som muligt. Dumt at stå i Istanbul og ikke have styr på det.
Det vi skal bruge i TR iforb med ägteskab er flg:
1 : Certifikatet of celibacy = Civilstandsattesten.( Eng: Civil status record )
SPM -> jeg er SVENSK statsborger bosat i DK. Behöver jeg en på SVENSK og DANSK ???
SPM -> Jeg har läst i et tidl indläg at der skal udfyldes en 'ägteskabsattest' med min
SPM -> Er civilstandsattesten det sammen som Bopälsattesten ???
2 : Notary certified translation of the passport = Oversättelse af pas.
Er dette nok ???
Min mands skal oversättes. Det er jeg klar over. Det er billedesiden og bagsiden
af denne der skal oversättes. Korrekt ???
3 : Birthcertificate = Födselsattest.
4 : Accommodations document
Skal indeholde tjek-ind og tjek-ud tider.
5 : Health report = Blodpröver på div sygdomme.
Kustepe semt poliklinigi
Kustepe mah
Dr Suphi ezgü
SOK. NO 4
istanbulsaglik.gov.tr
Vi skal klikke på den bydel vi bor i.
6 : Pasbilleder = 15 stk
Det gör vi i Istanbul. Vi spörger hotellet.
7 : Skilsmissepapirer = Min
8 : To vidner = Tyrkiske statsborger.
vi spörger på hotellet om nogen kan. De skal huske deres ID.
9 : Turist visum ( Entry Visa )
SPM -> Jeg har läst her at man skal have dette turistvisum stempel i passet for at
blive gift i TR.
ER dette korrekt ???
nu alligevel spörge her i dette forum for en sikkerheds skyld )
10 : ALLE dokummenter skal have Apostillestempel og oversättes til engelsk incl
kundskaber til engelsk.
mht adr på div indstandser vi skal til.
11 : Tyrkiske helligdage / Nationaldage.
Er der nogle helligdag/nationaldage vi skal tage höjde for i den forb. ????
Det var vidst det i denne omgang. Sorry for alle de spörgsmål. Der melder sig sikkert flere.
Og endnu engang tak for hjälpen.
Mvh Kristin
-
mh1
- Kontakt:
"1 : Certifikatet of celibacy = Civilstandsattesten.( Eng: Civil status record )
SPM -> Er civilstandsattesten det sammen som Bopälsattesten ???"
JA, du skal have bevis på at du er ugift fra begge lande. Det ville du også skulle, hvis du skulle giftes i DK og havde boet i andre lande. Glem det med din mands data, det gælder for dem, som skal giftes i DK/Sverige.
NEJ, civilstandsattest er ikke det samme som Bopälsattest. Du skal have en äktenskapscertifikat fra Skatteverket.
"2 : Notary certified translation of the passport = Oversättelse af pas.
Er dette nok ???
af denne der skal oversättes. Korrekt ???"
NEJ, det er ikke nok. Tyrkiske myndigheder skal have alt på tyrkisk. Men ja, det er nok med billedsiden + personoplysninger.
"3 : Birthcertificate = Födselsattest." JA
"4 : Accommodations document
Skal indeholde tjek-ind og tjek-ud tider." JA
"5 : Health report = Blodpröver på div sygdomme.
Kustepe semt poliklinigi
Kustepe mah
Dr Suphi ezgü
SOK. NO 4
istanbulsaglik.gov.tr
Vi skal klikke på den bydel vi bor i."
Jeg ved ikke om den klinik stadig er der. Vælg hellere på istanbulsaglik.gov.tr.
"6 : Pasbilleder = 15 stk
Det gör vi i Istanbul. Vi spörger hotellet." JA
"7 : Skilsmissepapirer = Min" JA
"8 : To vidner = Tyrkiske statsborger.
vi spörger på hotellet om nogen kan. De skal huske deres ID." JA
"9 : Turist visum ( Entry Visa )
blive gift i TR.
ER dette korrekt ???
nu alligevel spörge her i dette forum for en sikkerheds skyld )"
I får indrejsestempel, og det er tilstrækkeligt, da både svenske og syriske statsborgere er visumfri.
"10 : ALLE dokummenter skal have Apostillestempel og oversättes til engelsk incl
kundskaber til engelsk.
mht adr på div indstandser vi skal til."
Jeg har brugt den oversætter, men sidst jeg skulle have noget oversat var de meget lidt interesseret - det var så dog fra dansk, og det er altid svært at finde nogen til i Istanbul (lettere i Antalya/Alanya). De fleste kan klare engelsk-tyrkisk.
Du kan finde deres adresser (de har flere kontorer) her på linket: http://www.eylultercume.com/iletisim.html
Tæt på/i Beyoglu er der: http://www.tercumeburosu.net/
http://www.dilmentercume.com/
http://yildiztercume.net/iletisim.html
http://www.gercektercume.com/hizmetleri ... yoglu.html
"11 : Tyrkiske helligdage / Nationaldage.
Er der nogle helligdag/nationaldage vi skal tage höjde for i den forb. ????"
Nej, der er kun helligdag 1. januar. Den næste er 23. april.
SPM -> Er civilstandsattesten det sammen som Bopälsattesten ???"
JA, du skal have bevis på at du er ugift fra begge lande. Det ville du også skulle, hvis du skulle giftes i DK og havde boet i andre lande. Glem det med din mands data, det gælder for dem, som skal giftes i DK/Sverige.
NEJ, civilstandsattest er ikke det samme som Bopälsattest. Du skal have en äktenskapscertifikat fra Skatteverket.
"2 : Notary certified translation of the passport = Oversättelse af pas.
Er dette nok ???
af denne der skal oversättes. Korrekt ???"
NEJ, det er ikke nok. Tyrkiske myndigheder skal have alt på tyrkisk. Men ja, det er nok med billedsiden + personoplysninger.
"3 : Birthcertificate = Födselsattest." JA
"4 : Accommodations document
Skal indeholde tjek-ind og tjek-ud tider." JA
"5 : Health report = Blodpröver på div sygdomme.
Kustepe semt poliklinigi
Kustepe mah
Dr Suphi ezgü
SOK. NO 4
istanbulsaglik.gov.tr
Vi skal klikke på den bydel vi bor i."
Jeg ved ikke om den klinik stadig er der. Vælg hellere på istanbulsaglik.gov.tr.
"6 : Pasbilleder = 15 stk
Det gör vi i Istanbul. Vi spörger hotellet." JA
"7 : Skilsmissepapirer = Min" JA
"8 : To vidner = Tyrkiske statsborger.
vi spörger på hotellet om nogen kan. De skal huske deres ID." JA
"9 : Turist visum ( Entry Visa )
blive gift i TR.
ER dette korrekt ???
nu alligevel spörge her i dette forum for en sikkerheds skyld )"
I får indrejsestempel, og det er tilstrækkeligt, da både svenske og syriske statsborgere er visumfri.
"10 : ALLE dokummenter skal have Apostillestempel og oversättes til engelsk incl
kundskaber til engelsk.
mht adr på div indstandser vi skal til."
Jeg har brugt den oversætter, men sidst jeg skulle have noget oversat var de meget lidt interesseret - det var så dog fra dansk, og det er altid svært at finde nogen til i Istanbul (lettere i Antalya/Alanya). De fleste kan klare engelsk-tyrkisk.
Du kan finde deres adresser (de har flere kontorer) her på linket: http://www.eylultercume.com/iletisim.html
Tæt på/i Beyoglu er der: http://www.tercumeburosu.net/
http://www.dilmentercume.com/
http://yildiztercume.net/iletisim.html
http://www.gercektercume.com/hizmetleri ... yoglu.html
"11 : Tyrkiske helligdage / Nationaldage.
Er der nogle helligdag/nationaldage vi skal tage höjde for i den forb. ????"
Nej, der er kun helligdag 1. januar. Den næste er 23. april.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG