Interview på Migrationsverket!
Interview på Migrationsverket!
Hej.
Jeg har søgt om familiesammenføring via de svenske regler til min mand som bor i Libanon. Han har været igennem sit interview i den svenske konsulat i Libanon, siden maj måned.
Vi har nu ventet siden februar måned, jeg har så prøvet at kontakte min sagsbehandler .
Jeg har talt med hende et par gange, hvor hun har sagt at der er ventetid, og at jeg må vente.
Da jeg så kontaktede hende igår fortalte hun at de vil have mig til et interview.
Ventetiden for at få en tid til interviewet er 13-14 måneder! ( gælder fra den dag man har sendt sin ansøgning )
- Jeg vil hører om der er nogle som har været udsat for det samme? Og hva der bliver spurgt om til dette interview?
- Og kan man gøre noget for at undvære dette interview, sådan så det går hurtigere!
( hjælper det måske at skrive til dem? )
Håber at der er nogle som kan hjælpe.
Jeg har søgt om familiesammenføring via de svenske regler til min mand som bor i Libanon. Han har været igennem sit interview i den svenske konsulat i Libanon, siden maj måned.
Vi har nu ventet siden februar måned, jeg har så prøvet at kontakte min sagsbehandler .
Jeg har talt med hende et par gange, hvor hun har sagt at der er ventetid, og at jeg må vente.
Da jeg så kontaktede hende igår fortalte hun at de vil have mig til et interview.
Ventetiden for at få en tid til interviewet er 13-14 måneder! ( gælder fra den dag man har sendt sin ansøgning )
- Jeg vil hører om der er nogle som har været udsat for det samme? Og hva der bliver spurgt om til dette interview?
- Og kan man gøre noget for at undvære dette interview, sådan så det går hurtigere!
( hjælper det måske at skrive til dem? )
Håber at der er nogle som kan hjælpe.
Re: Interview på Migrationsverket!
Nej nej nej! Det lyder da helt vanvittigt! Så lang tid kan man da umuligt undvære hinanden i. :-/ vi sendte vores ansøgning i torsdags, og går begge og drømmer om at det gerne skulle gå hurtigere end de 7 mdr. :-0 Men der tabte jeg da helt modet. Du har allerede ventet mange mdr. 
Jeg mener at hvis du bliver kaldt til et interview er det fordi de er i tvivl om du rent faktisk bor og opholder dig i Sverige. Så de stiller dig nok en masse spørgsmål om den by du bor i osv.
Må jeg hører hvilken ting i sendte med i jeres ansøgning ?
Hvor er det også uheldigt ventetiden lig nu skal være så lang ..
Jeg mener at hvis du bliver kaldt til et interview er det fordi de er i tvivl om du rent faktisk bor og opholder dig i Sverige. Så de stiller dig nok en masse spørgsmål om den by du bor i osv.
Må jeg hører hvilken ting i sendte med i jeres ansøgning ?
Hvor er det også uheldigt ventetiden lig nu skal være så lang ..
Er i ikke begge søde at skrive hvad i vedhæftede præcis? ??? Kæmpe tak! !
Jo selvfølgelig. Vi sendte kopi af pas og stempler. Kopi af min kæreste 2 gange turistvisum i Danmark, familjebevis, personbevis med opholdstilladelse, kopi af svensk konto, lejekontrakt, en masse billeder, civilpapir fra min kærestes hjemland.
Når han skal til interview medbringer han så kopi af id kort(var menlig ikke kommet endnu) oprettet svensk telefon nummer, kopi af mit fitness kort i Sverige og arbejdskontrakt.
Så håber jeg på vi hopper over mit interview nu hvis ventetiden er så lang :-0'
Ulla hvornår sendte du jeres ansøgning og har i hørt noget endnu?
Når han skal til interview medbringer han så kopi af id kort(var menlig ikke kommet endnu) oprettet svensk telefon nummer, kopi af mit fitness kort i Sverige og arbejdskontrakt.
Så håber jeg på vi hopper over mit interview nu hvis ventetiden er så lang :-0'
Ulla hvornår sendte du jeres ansøgning og har i hørt noget endnu?
Jeg tror ikke man selv vælger om man bare kan hoppe over interviewet.
Men det med ventetiden der må sket en fejl 100%. Det kan ikke være rigtigt at man skal vente i så langtid. Jeg har ikke sendt noget endnu venter til tingene falder mere på plads.
Men familiebevis og person bevis med opholdstilladelse det får man hos skatteverket ikke? Men hvilke opholdstilladelse den forstod jeg ikke. Jeg er jo selv dansk statsborger.
Men det med ventetiden der må sket en fejl 100%. Det kan ikke være rigtigt at man skal vente i så langtid. Jeg har ikke sendt noget endnu venter til tingene falder mere på plads.
Men familiebevis og person bevis med opholdstilladelse det får man hos skatteverket ikke? Men hvilke opholdstilladelse den forstod jeg ikke. Jeg er jo selv dansk statsborger.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Sverige er ved at drukne i asylansøgninger, og de bliver prioriteret frem for fs-sager.
Jeg VED ikke, om en ventetid på over et år kan passe, men I skal ikke sætte næsen op efter at det går hurtigere end hvad Migrationsverket oplyser på deres hjemmeside.
Jeg VED ikke, om en ventetid på over et år kan passe, men I skal ikke sætte næsen op efter at det går hurtigere end hvad Migrationsverket oplyser på deres hjemmeside.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Jeg har kontaktet sagsbehandleren igen idag, og fik at vide at jeg var nød til at vente på at få en tid til interviewet. Det kan tage 12-14 måneder fra den dato vi sendte vores ansøgning!
Prøvet at få en anden mulighed end at vente i så lang tid. Men det kunne hun ikke gøre noget ved !
Synes det er irretereiende med al den ventetid, da jeg søgte var ventetiden kun 3 måneder !!
Prøvet at få en anden mulighed end at vente i så lang tid. Men det kunne hun ikke gøre noget ved !
Synes det er irretereiende med al den ventetid, da jeg søgte var ventetiden kun 3 måneder !!
-
fundiver199
Hvis du lever op til kravet om selvforsørgelse, var det vel en oplagt mulighed at benytte EU-reglerne i stedet? Så skal din mand bare have udstedt et visum og søge om EU-opholdskort efter sin ankomst til Sverige.
Jeg lever ikke op til kravene, da jeg er studerende og lever af SU.
Jeg har sendt et brev til dem, hvor jeg har forklaret min situation, så må vi se havd der sker.
Det er næsten håbløst med al den ventetid!
Kan overhoved ikke overskue det, og får det kun dårligt af at tænke på at jeg skal vente i så lang tid enndu
Jeg har sendt et brev til dem, hvor jeg har forklaret min situation, så må vi se havd der sker.
Det er næsten håbløst med al den ventetid!
Kan overhoved ikke overskue det, og får det kun dårligt af at tænke på at jeg skal vente i så lang tid enndu
-
fundiver199
Så var det måske en ide at finde et job ved siden af studierne eller evt. tage et semesters orlov og arbejde fuld tid, så I kan leve op til de økonomiske krav i EU-reglerne? Det ville jeg gøre. Der er mange andre danske studerende, der har fået deres ægtefæller til Sverige via EU-reglerne.
du skal regne med at det kan ta 12 til 14 måneder, har selv søgt siden marts måned. har prøvet det før med eu-regler hvor jeg fik afslag og der har jeg ventet 13 måneder....