Jeg skal købe en travel Health Insurance til en tyrkisk mand, som skal besøge os. Jeg har prøvet ringe til visa - ansøger kontoret, som siger, man kun kan købe forsikringen i Istanbul Visa kontor. Derfor vil jeg gerne købe den online. Er der nogen der har prøvet at købe:
http://www.axa-schengen.com/en/axa-sche ... 3godM2sAmw
som har søgt visa fra Ankara og fået den godkendt?
Vh Brynstorm
køb af Schengen health insurance
-
fundiver199
Re: køb af Schengen health insurance
En ambassade eller et visummodtagelseskontor har ingen som helst ret til at påputte folk, at de skal købe en forsikring hos et bestemt forsikringsselskab eller via en bestemt salgsagent. Hvis blot forsikringen lever op til kravet om en minimumsdækning på 50.000 EUR, er visumansøgningen antagelig, og ambassaden er forpligtet til at tage imod den.
Re: køb af Schengen health insurance
Hej,
Ja jeg har benyttet mig af axa. Ingen problemmer overhovedet og visum til Danmark gik igennem. Jeg valgte kun at give 3 dage ekstra istedet for de 15 de anbefaler. Men prisen er så lav at det faktisk ikke betyder noget.
Ja jeg har benyttet mig af axa. Ingen problemmer overhovedet og visum til Danmark gik igennem. Jeg valgte kun at give 3 dage ekstra istedet for de 15 de anbefaler. Men prisen er så lav at det faktisk ikke betyder noget.