Svar mig please flytter om 5 dage
Re: Svar mig please flytter om 5 dage
Det er dumt ikke at melde sig som arbejdssøgende hos AF, hvis man ønsker at bevare status som arbejdstager ved tilbagevenden til Danmark.
Når det er sagt, så er det klogt, at der er søgt om forhåndsgodkendelse, for så er der jo en rigtig god chance for, at US ikke vil undersøge ens dokumentation igen. Men hvis det skulle ske, er man jo lidt på den.
Når det er sagt, så er det klogt, at der er søgt om forhåndsgodkendelse, for så er der jo en rigtig god chance for, at US ikke vil undersøge ens dokumentation igen. Men hvis det skulle ske, er man jo lidt på den.
Hvis nu det skulle ske , kan min mand så riskere at miste opholdstillAdelsen ?
Hvis nu det skulle ske , kan min mand så riskere at miste opholdstillAdelsen ?
Ja, eller hvis I har levet af formue, så ændrer din status sig til person med tilstrækkelige midler.
Jeg er ligeglad med om min status ændre sig til personer med t.m , bare han ikke mister opholdstilladelsen! Det sjovt, for det handler jo rent faktisk om man har haft et reelt ophold.
Jeg er virkelig bange for at han kommer til at miste opholdstilladelse
håber ikke på der sker noget
jeg er rigtig ked af det. Nu har jeg været så glad for at de godkendte ansøgningen, og hvis de kunne finde på at tilbage trække hans opholdsret.
Bliver vores liv fortabt
ved ikke hvad jeg så skal gøre 
Jeg er virkelig bange for at han kommer til at miste opholdstilladelse
Bliver vores liv fortabt
Som sagt må I jo have levet af noget, når du ikke har arbejdet. Og så længe det ikke er socialhjælp, så betyder det blot, at du skifter status fra arbejdstager til person med tilstrækkelige midler. Det kan så have betydning i forhold til at få SU og lignende, men som nævnt så skal I jo være ret uheldige for, at jeres papirer undersøges igen, når I nu allerede har en forhåndsgodkendelse.
Så vil jeg
krydse fingre for at vi er heldige
Og der ikke sker en noget ! min mand har arbejdet og før det har mine forældre forsøget os vi har slet ikke rørt socialekontant penge heldigvis;) tror/håber på der ikke sker noget .
krydse fingre for at vi er heldige
Og der ikke sker en noget ! min mand har arbejdet og før det har mine forældre forsøget os vi har slet ikke rørt socialekontant penge heldigvis;) tror/håber på der ikke sker noget .
-
fundiver199
d_e_m har ikke længere EU-retlig status som arbejdstager, fordi hun undlod at tilmelde sig den svenske arbejdsformidling. Og ja det kan godt føre til, at US - hvis de bliver klar over det - vil ændre registeringen af hendes mands opholdsret i Danmark, således at der til denne opholdsret bliver knyttet en betingelse om, at d_e_m skal råde over "tilstrækkelige midler". Men hvis parret alligevel ikke har tænkt sig at søge om kontanthjælp, er det vel ikke noget stort problem i praksis?
Dejligt du er tilbage
ja jeg vil ikke søge om kontanthjælp eller noget i de 5 år. og det er også helt fint at de laver vores status om til person med t.m . Bare de ikke vil smide Ham ud af landet
men idag var jeg i forskribgskassen for at melde dem om at jeg flytter, hvad skal der ske med hans 5 års opholdskort som han har fået fra Sverige ? Skal den afleveres elle beholder vi den? og er den overhovedet gyldig i de 2 år han har tilbage?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Du/din mand skal ikke gøre noget som helst mht. opholdskortet. I princippet bliver det ugyldigt, så snart I flytter til DK, men det betyder ikke noget. Det kan være praktisk at have, hvis nu I vil tilbage til Sverige på besøg.
Når han får sit danske, kan han smide det svenske ud.
Når han får sit danske, kan han smide det svenske ud.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Okey 1000 tak