Vil gerne have jeres vurdering :)
Vil gerne have jeres vurdering :)
Jeg er ved at gå under af nervøsitet og angst over at min kæreste bliver afvist af US. Efter at have diskuteret i længere tid over hvad vi skulle gøre, så besluttede vi os for at ansøge om familiesammenføring, selvom vi ikke er gift. Vi indsendte ansøgningen 29.april sammen i Aalborg, og vi har idag modtaget orienteringsbrev om at vi senest vil modtage svar d.29.juli. Jeg er 22 år, og opfylder derfor hverken alderskravet eller kravet om social ydelse, da jeg ved en fejl modtog kontanthjælp, som jeg så har betalt tilbage igen. (Aarhus Kommune ville dog ikke skrive under på det, da de mente jeg teknisk set har modtaget social ydelse). Som studerende kan jeg heller ikke stille økonomisk sikkerhed (50.000 kr), men jeg forsørger pt os begge. Vi indsendte vores ansøgning med en dispensationsansøgning, da min kæreste oprindeligt er fra Egypten, men da vi begge er ateister, så ville vi aldrig turde bosætte os i Egypten af frygt for at blive overfaldet eller anholdt for at bo sammen udenfor ægteskab. Han har intet tilhørsforhold til Egypten, da hele hans familie er diplomater og bor uden for Egypten. Vi har været sammen i 3 år, og vi har boet sammen sammenlagt i et års tid, men vi kan ikke dokumentere dette da han har opholdt sig her på en blanding af diplomatisk ophold og turist visum. Han taler 4 sprog flydende, er uddannet og meget frisk på at starte sit liv her i Danmark med mig. Er vores ansøgning helt umulig eller er der håb? Mvh. en meget meget frustreret pige 
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Vil gerne have jeres vurdering :)
Jeg kommer ikke til at skrive noget, du har lyst til at læse.
Pt. er jeres ansøgning helt umulig, og hvis din kæreste egentlig burde være rejst ud, fordi hans visum er udløbet, skal I nok være heldige, hvis ikke denne åbenlyst grundløse ansøgning ikke give ham visumkarantæne.
At I er ateister kan IKKE udløse en familiesammenføring.
Dispensation kan jeg ærligt talt heller ikke få øje på, hvordan du så meget som kunne håbe at I skulle være berettiget til. I opfylder ikke en eneste af de betingelser, som nævnes her: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... aeller.htm
Pt. er jeres ansøgning helt umulig, og hvis din kæreste egentlig burde være rejst ud, fordi hans visum er udløbet, skal I nok være heldige, hvis ikke denne åbenlyst grundløse ansøgning ikke give ham visumkarantæne.
At I er ateister kan IKKE udløse en familiesammenføring.
Dispensation kan jeg ærligt talt heller ikke få øje på, hvordan du så meget som kunne håbe at I skulle være berettiget til. I opfylder ikke en eneste af de betingelser, som nævnes her: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... aeller.htm
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Jeg havde læst at der gives dispensation hvis det er helt umuligt for os at bosætte os i hans land, og det er det jo, når det er i Egypten. Ved ikke helt om du har set nyhederne, men ateister bliver anholdt i massevis. Han tør virkelig ikke bo der, og han har heller aldrig rigtig boet der, det har vi også skrevet. Desuden var han her lovligt da vi indgav ansøgningen, så han får ikke visumkarantæne af den grund. Politibetjenten der læste ansøgningen mente vi havde en god sag, men jeg bliver usikker nu.
Du skal ikke regne med der kommer noget positivt tilbage fra US da du hverken opfylder det ene eller det andet krav. Havde jeg været dig var jeg flyttede til sverige.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
For forholdsvis nyligt er der blevet givet asyl til en eller nogle få konvertitter. Først blev det afvist med henvisning til at de jo bare kunne lade være med at 'skilte med' at de var blevet kristne, ved at lade være med at bære kristne symboler eller danne/gå i kirke.
Ateister skilter jo af gode grunde ikke med religiøse symboler og har ej heller noget bederum at forsamles i.
Det ville undre mig meget, om I kunne gå dispensation med henvisning til manglende religiøst tilhørsforhold.
At I ikke kan bo sammen i Egypten uden at gifte jer er heller ikke nogen god grund. SLET ikke.
Ateister skilter jo af gode grunde ikke med religiøse symboler og har ej heller noget bederum at forsamles i.
Det ville undre mig meget, om I kunne gå dispensation med henvisning til manglende religiøst tilhørsforhold.
At I ikke kan bo sammen i Egypten uden at gifte jer er heller ikke nogen god grund. SLET ikke.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
For at opnå familiesammenføring efter danske regler skal man have et beskyttelsesværdigt familieliv i konventionsmæssig forstand. Og det har man kun, hvis man er gift eller har boet fast sammen i så lang tid, at det de facto svarer til et ægteskab (cirka 18 måneder som tommelfingerregel).
I opfylder ingen af delene, og allerede af den grund kan din kæreste ikke opnå familiesammenføring med dig.
Hvis I gifter jer, kan I søge igen, og i den situation vil US så skulle tage stilling til, om der er "uoverstigelige hindringer" for, at I kan bo sammen i Ægypten. I lighed med de andre har jeg lidt svært ved at se, hvori disse "uoverstigelige hindringer" skulle bestå.
Så det er nok en mere realistisk og farbar løsning at bosætte jer sammen i et helt 3. land f.eks. i Sverige. Som så mange andre dansk-udenlandske par har gjort. Efter et stykke tid i Sverige er det muligt at flytte til Danmark efter EU´s regler om fri bevægelighed, forudsat at I er selvforsørgende, eller du har arbejdet i Sverige. Læs under "rådgivning", "flytte til Sverige/EU-land" og "flytte tilbage til Danmark".
I opfylder ingen af delene, og allerede af den grund kan din kæreste ikke opnå familiesammenføring med dig.
Hvis I gifter jer, kan I søge igen, og i den situation vil US så skulle tage stilling til, om der er "uoverstigelige hindringer" for, at I kan bo sammen i Ægypten. I lighed med de andre har jeg lidt svært ved at se, hvori disse "uoverstigelige hindringer" skulle bestå.
Så det er nok en mere realistisk og farbar løsning at bosætte jer sammen i et helt 3. land f.eks. i Sverige. Som så mange andre dansk-udenlandske par har gjort. Efter et stykke tid i Sverige er det muligt at flytte til Danmark efter EU´s regler om fri bevægelighed, forudsat at I er selvforsørgende, eller du har arbejdet i Sverige. Læs under "rådgivning", "flytte til Sverige/EU-land" og "flytte tilbage til Danmark".